Monday, May 31, 2010

Kegilaan baru






Salam...

Saya sedang gila membaca series ini. Kini, saya sedang chapter pertama Eclipse. Saya memang marathon habis membaca novel-novel ini. Ya..saya tahu...agak terlambat untuk saya tiba-tiba gilerkan si vampire Edward Cullen itu sedangkan pembaca lain sudah lama gilakan dia sebelum ini. Sudah ramai yang mengatakan pada saya bahawa novel2 di atas ini begitu best, cuma mungkin saya tidak terpengaruh dengan pendapat mereka. Biasalah...selalunya hanya diri saya yang boleh mempengaruhi saya untuk menyukai sesuatu. Lalu terdetiknya hati saya ingin membaca Twilight bermula apabila saya berada di rumah Ika, minggu lepas. ( Masa saya ke Kl).
Saya memang teruja melihat koleksi-koleksi novel si Ika dan keempat-empat series ini turut berada di atas rak..Cantik saja tersusun. Saya katakan pada Ika, saya nak pinjam twilight...walaupun pada mulanya saya mahu meminjam keseluruhan series tetapi memandangnya ketebalan dan mungkin saya tidak mampu menghabiskan novel itu dalam keadaan segera, saya hanya meminjam satu terlebih dahulu.
Kelmarin saya membaca Twilight..Wah! saya terkelip-kelip kejap memandang covernya berkali-kali. Saya sudah menonton filem ini tetapi apa yang boleh saya katakan..novelnya jauh lebih hebat dari filem yang telah dihasilkan. Saya memang sudah jatuh tangga sama itu Edward Cullen and the rest of Cullen family.
Sebaik sahaja tamat twilight, saya ke popular book store mencari New Moon. Saya mahu membeli kesemua koleksi tetapi kononnya saya mahu berjimat..Beli hanya bila saya ada masa untuk membaca. Tidak perlu membayar beratus ringgit kalau tidak tahu bila masanya saya boleh khatam New Moon, Eclipse dan Breaking Dawn. Semalam...bermula 5 petang..saya berterusan membaca dan khatam New Moon pada jam 12.30 malam. Saya membaca memang tidak berhenti. Saya memang tidak mampu berhenti kecuali untuk bersolat sahaja.
Sebentar tadi, saya ke popular semula. Kali ini saya beli Eclipse dan BD pula. Saya tahu...saya tidak akan mampu berhenti selagi tidak menamatkan pembacaan mengenai Bella dan Edward ini.
Aduh! Saya memang tengah angau dengan series ini.....(pedulikan kalau kata orang, kenapa baru sekarang nak angau...hahahah...saya memang tak peduli...)...Ok...ok...lepas Maghrib nanti, nak sambung semula Eclipse....

2 comments:

Unknown said...

i wish i do have time like u..huhuh

dhiya zafira said...

Nora...

hehehe..kena pandai bahagikan masa..kalau dah minat...kt mana2 pun boleh baca...
Hmmm...aku tak sampai phase kalut nak siapkan mss lagi ni...kalau tgh bz menulis..buku2 lain mmg aku dah tak pandang....

OFFER HATI BERGETAR RINDU

OFFER RM20 (sm)/ RM 25(ss)  termasuk pos throwback 🔙  novel ke 5 yang terbit pada Mac 2011. Terbit selepas hanya 7 bula...