Friday, December 04, 2009

takde tajuk




Salam...




Hari ini hari ke 3 line telefon dan streamyx kat rumah tak boleh guna. Bengkak jugak hati sebab selalunya aku akan online sebelah malam. Bila call TM buat aduan, depa kata akan mengambil masa selama 24 jam untuk line pulih. So...tak kisahlah. Kalau setakat sehari tak online tak apalah kan tapi bila dah lepas 24 jam, aku call tanya progress dan pihak TM kata masih dalam proses. Pertama kali aku call depa kata, kena tunggu 24 jam dulu baru boleh tanya progress. Aku call untuk tanya progress aje pun dan kalau boleh disiapkan awal takkan nak kena tunggu 24 jam jugak. Tapi aku tetap terima penjelasan depa tu. Bila tak ok jugak aku call lagi sekali selepas 42 jam. Tgk2 tak berjaya disiapkan jugak. Pandai TM ni buat alasan ya. Nasib baiklah aku ni jenis tak reti nak maki2 orang kat telefon. Tapi aku akan sentiasa menganggu depa untuk mintak penjelasan. hahahaha, Iyalah...lambat sangat ambil tindakan. Dahlah charge streamyx tu dah fix...kalau boleh online beberapa hari je tapi kena bayar penuh tak ke sakit hati? Last2 pihak TM call bagitau bahawa kabel kena curi. Ada 20 rumah mengalami masalah yang sama. Aduyai...ini dah kali ke 2 kabel telefon kawasan rumah aku kena curi. Tapi kali pertama dulu cepat je tindakan diaorang cuma kali ni ada2 lembab sikit. OTW nak p kerja tapi nampaklah pihak depa ni dok repair talian. La ni tak tau dah elok belum. Kalau tak elok lagi esok aku akan telefon TM balik. Biaq depa cemuih dengaq aduan aku.
Petang semalam p aerobik lagi. Kali ni badan tak sakit2 dah. Mungkin sebab dah serasi dengan senaman.
Tapi senaman pun macam tak guna je sebab balik malam tu aku mencuba resepi lasagna yang kak meen bubuh dalam blog dia. Pic lasagna yg aku buat tu ada kat atas. Nak letak kat bawah ni aku tak reti. Ist time buat selekeh aje...jadi abaikan je yg nampak sos terkeluar tu...aku pakai snap je pakai handphone..so kualiti gambar pun tak cantik. siap ada line nak potong lagi. Almaklumlah family ramai. Kalau tak dibahagi mcm tu memang adalah yang tak merasa nanti. Tapi aku nak uji diri aku sikit. ni 1st aku buat sendiri dan memang sedap betul lasagna tu....licin abis family aku makan. Terkagum kejap dengan diri sendiri. hahaha. Aku ni biasalah...memasak memang bukan bidang aku tapi aku suka mencuba ressepi makanan yang aku suka makan esp western food. Aduyai...memang aku kena selalu pi kelas ni.....

No comments:

OFFER HATI BERGETAR RINDU

OFFER RM20 (sm)/ RM 25(ss)  termasuk pos throwback 🔙  novel ke 5 yang terbit pada Mac 2011. Terbit selepas hanya 7 bula...