Wednesday, December 23, 2009

makan2 time

Salam...
Dua hari lepas aku dan family (Ijat n husna, sarah, adik, daiful dan emak) dinner kat Secret Recipe. Al-maklumlah..malam tu semuanya ala-ala malas nak masak, so planlah nak makan apa. My suggestion makan pizza, ditolak mentah2 oleh adik2. Nak makan Mcd..Alahai..dah selalu sangat pula. KFC pun ala-ala boring aje. so...tinggallah SR as the last option. Malam tu..tekak masing2 memang tak berselera nak makan makanan melayu, so keowtow Dolly ke, Selera Malam ke, ataupun kedai makan Abe (di kawasan rumah aku..hehehe) memang tak masuk dalam senarai.
So..lepas solat maghrib konvoi 2 keta p tesco Taiping sebab SR hanya ada di sana. Dalam pada tu, mak pun nak beli barang untuk buat Tahlil ayah sama. Jadi...mak yang pada mulanya malas nak makan dekar SR, jadi ala-ala setuju nak pergi. ( Mak bukannya apa, bagi dia, mengeluarkan duit beratus-ratus untuk makanan adalah satu pembaziran)
Seperti biasa...bila dah ramai2 ni, mak memang kalah dengan anak-anak. Aku menu aku di SR memang tak pernah berubah. Setiap kali datang, aku mesti minta Prawn macaroni n cheese. Yang lain2 tu pun menu tak berubah...asyik2 tomyam kung.( tak nak melayu sekali makan resipe siam pulak..heheh). Tapi kali ni, adik kata dia nak sama dengan aku sebab setiap kali aku order, dia mesti nak rasa jugak aku punya. Bila aku suruh order, dia tak nak..tetap nak makan tomyam kung dia.
Jadi...dengan muka2 yang agak dikenali kat SR, tu aku pun order menu yang sama..tup2 pramusaji (waiter - kita bersastera sikit ari ni), kata prawn macaroni n cheese dah abis..huwaa...tension...tak dapat makan..frust sebab aku dah dok membayangkan kesedapan benda alah tu. Adik pun frust jugak sampai dia kata..adik ni tak boleh teringin benda langsung, sebab tak akan dapat...ahhaha..kesian dia.
Jadi dia seperti biasa..makan tomyam dan aku order beef lasagne. Bila makan dengan family ni, kitaorang memang berpassing2 pinggan. Aku nak rasa kau punya...kau nak rasa aku punya..so..dah macam jadi tradisi.
Masa mak makan spaghetti meatballs ( mak tukar menu jugak)..mak komen...' sedap lagi hang masak.' n adik rasalah lasagne aku n komen...' sedap lagi aku buat.'
Wahhhhhh....kat SR tu aku rasa macam terapung2 sekejap. Bila aku sendiri makan pun aku tahu, spaghetti n lasagne yang aku masak memang lebih sedap. So..moral of the story...daripada membayar makan yang beratus tu baiklah aku p beli bahan dan masak sendiri. Lebih jimat dan lebih sedap..hahahaha

3 comments:

LeLa HuSaiN said...

anta kat teman sama..nk rasa gak..huhuhu

dhiya zafira said...

haahhah...
nak rasa pergilah SECRET RESEPI tu..ahhaha

LeLa HuSaiN said...

b yg SR tu..
nk yg akk buat 2...huhuhuhu

OFFER HATI BERGETAR RINDU

OFFER RM20 (sm)/ RM 25(ss)  termasuk pos throwback 🔙  novel ke 5 yang terbit pada Mac 2011. Terbit selepas hanya 7 bula...