Friday, December 11, 2009

Korean drama - EAST OF EDEN


~ dong chul oppa~

Salam...

Aku sedang melayan korean drama ni " East of Eden" yang sedang ditayangkan di tv 2 jam 12.30-1.30. Bila aku balik lunch kat rumah sempatlah tengok dalam setengah jam je. Oleh kerana cerita ni best sangat dan aku tak sabar nak tahu ending cerita dia, jadi untuk kesekian kalinya aku melawat kedai cd kat Taiping Sentral ni ( Yang aku asik tersilap panggil KL sentral..hahahah...) dan berjaya membeli dvdnya dengan harga yang agak murah. Hmmm...aku tak beli yang ori..mahal sangatlah..RM129.90. Aku beli yang local punya dan nasib baik kualiti gambar pon ok...

Jadi...bila dah ada dvd ni, memang aktiviti penulisan aku yang selalu tertangguh tu jadi semakin tertangguh la. *sigh*. Apalah nak jadi dengan aku ni? Kalau jadual rancangan tv cepat je aku ingat tapi disiplin penulisan aku ni memanglah azab. Kalau aku ni penulis sepenuh masa mungkin aku dapat mendisiplinkan diri gamaknya. Iyalah..kalau malas menulis bermakna buku tak keluar. Kalau tak ada buku bermakna tak adalah..income..nak makan apa? Hutang piutang siapa nak bayar? hehehe...Mujurlah aku menulis part time saja. Kalau tidak, adalah nanti berita seorang penulis makan maggie je hari-hari.

Tak apalah..bersambung kepada cerita di atas. Kalau korang minat pelakon Song Seung Hun aka Dong Chul Oppa ( nama wataknya dalam EOE ni - Pelakon cerita Autumn in my heart n Summer scent n banyak lagilah)..korang harus mendapatkan cd cerita ni. Setelah aku dihidangkan dengan lakonan ala2 slow n steady dari oppa, akhirnya aku melihat oppa bangkit dengan lakonan yang lebih mantap dan berkesan. Sebenarnya aku pernah menonton oppa dengan another oppa, Kwong sang woo( hehehe) dalam citer apa ntah tapi watak dia memang nampak hero abis. Bukannya lembik macam 2 cerita yang mempopularkan dia di atas tu. Kalau tgk pic dia kat atas pon agaknya korang boleh agakkan watak dia macam mana kan? Setelah menonton beberapa siri...aku memanglah teramat puas hati dengan cerita ni esp scene yang membabitkan oppa. ( dlm citer ni oppa naik motor berkuasa tinggi..mengingatkan aku pada Izz Karami pula...)tapi heroin dia agak kurang umph la..maklumlah pelakon baru jadi chemistry tu tak berapa nak ada. Bila scene dia dengan oppa je nampak sangat kekurangan dia..mungkin sekadar watak 2nd heroin boleh kot.

Le dae hee pulak ( popular dalam drama My girl)...watak dia agak sedikit lembab. Memang nampak kurang bermaya dan bertambah pulak dia nampak makin kurus. Macam sakit aje minah sorang ni. Apa pun cerita ni bukan typical korean drama yang dari awal pasal cinta aje..tapi lebih kepada aksi dan bunuh2 bagai. Cerita tentang dendam....ala2 cerita Green Rose ( Lakonan Lee Dae Hee jugak dengan Go su Oppa...hehehe)...So memang kena sabar banyak2 nak tgk cerita ni tapi memang berbaloi-baloi.

Hmmm..aku ni sendiri tak abis tengok. Memang nak kena marathon ni macam aku marathon greys anatomy dr season 1 - 5 aritu. Kalau tak marathon, memanglah manuskrip aku akan bercendawan dalam lappy ni...isk..isk...

No comments:

OFFER HATI BERGETAR RINDU

OFFER RM20 (sm)/ RM 25(ss)  termasuk pos throwback 🔙  novel ke 5 yang terbit pada Mac 2011. Terbit selepas hanya 7 bula...