Thursday, December 24, 2009

Zikir...

Aku suka mendengar zikir Hasbi Rabbi alunan Akhil Hayy ini. Boleh diakui semenjak pernikahan dia dengan Wahida beberapa bulan yang lalu, rasanya reputasi ustaz rock ini jatuh menjunam di mata masyarakat. Ya...masyarakat belum mampu menerima apa yang telah dilakukan oleh beliau. Bagi aku sendiri...hmmmm..aku tak nak komen banyak-banyak. Banyak benda yang aku tidak tahu untuk aku menjatuhkan hukuman kepada mereka yang terlibat. Apa yang berlaku hanya mereka dan ALLAH sahaja yang tahu. Cuma, aku agak terkilan...sungguhpun sudah hilang sayangnya terhadap isteri, mengapa anak-anak yang menjadi mangsa. ALLAH HUALAM.

Apa pun zikir ini tetap menjadi kesukaan aku. Suara rintihan Akhil Hayy ini benar-benar menusuk jiwa. Selain dari beliau, aku juga suka mendengar Ustaz Badrul Amin mengalunkan zikir. Ya Allah..rintihannya memang mampu membuatkan kita turut rasa mahu bertaubat...

p/s - Kalau mahu mendengar... sila silencekan saja lagu orangputih di bawah sana...

Cukuplah Tuhan bagiku..

ALLAH MAHA AGUNG

Tiada di dalam hatiku

kecuali ALLAH

Cahaya MUHAMMAD...selamat ke atasnya

Benarlah tiada TUHAN melainkan ALLAH...

2 comments:

Eny Yusof said...

Sorry off topic

weh banyaknya orang add aku kat facebook. aku actually tak boleh bukak facebook kat office and aku pun tak tau macam mana aku boleh tercreate facebook tu. (gatai tangan dok tekan sana sini and walla dah ada akaun facebook tu)

apa kata ko bagi kat kawan kita tu email add aku or blog aku sebab itu je yang aku bukak hari-hari.

facebook kena block kat ofis ni. kat umah plak tak de net.

tq for ur help. x sabar nak communicate dengan kawan lama.

dhiya zafira said...

Salam eny...

hmmm...aku tau hang punya fb kena block kat ofis..tup2 aritu aku tgk ada..so aku ingat dah boleh dah..tu yang aku suggest kat kawan suh add hang...
nantilah aku mesej depa....sebab aritu aku dah suh depa masuk blog hang dah...

OFFER HATI BERGETAR RINDU

OFFER RM20 (sm)/ RM 25(ss)  termasuk pos throwback 🔙  novel ke 5 yang terbit pada Mac 2011. Terbit selepas hanya 7 bula...