Wednesday, December 02, 2009

Untuk insan istimewa

Salam...


Buat seorang sahabat, tiada kata yang dapat aku luahkan untuk menerangkan apa yang aku rasa ketika ini. Dan aku tahu, tiada kata yang dapat menenangkan kebimbangan yang kau alami sekarang. Berat mata memandang, aku tahu lebih berat penderitaan yang dipikul. Apa yang boleh aku katakan wahai sahabat? Sabarlah. Tabahkan hatimu. Jangan takut kerana semuanya akan kembali pulih seperti biasa. Aku sentiasa ada untuk mendoakanmu. Ya... mungkin kedengaran begitu klise sekali. Kata-kata ini, yang aku yakin selalu diucap oleh sesiapa pun pada kau kini. Tapi...apa yang boleh aku katakan lagi, sahabat?

Sabarlah sahabatku...Sebagai umat ISLAM, apa lagi yang boleh kita lakukan selain dari sabar? Sabar itu menguji dan membentuk keimanan. Bukankah Rasulullah pernah berkata; Manusia yang hebat dan bertakwa itu ialah manusia yang berjaya menahan sabarnya? Redalah dengan apa yang berlaku. Dugaan ini datangnya daripada ALLAH SWT. DIA yang lebih mengetahui apa yang terbaik buatmu. Dan dia tidak akan memberi dugaan sebegini besar andainya DIA tahu kau tidak mampu hadapinya. ALLAH itu MAHA PENGASIH sahabatku, mohon dan mintalah petunjuk daripadaNYA. Mohonlah agar kau diberi kekuatan untuk menghadapi semua ini.
Aku akan sentiasa menitipkan doa buatmu lewat solatku. Aku tidak akan pernah berhenti berharap untuk kesejahteraanmu.

Untuk Insan yang paling istimewa, Sahabatku...La Tahzan...Jangan bersedih. Aku...Kami...Mereka, semuanya ada di sisimu.

4 comments:

sueaiilee said...

Insyaallah...

Tinta Mustika said...

Hi Dhiya,

Sori lama tak contact sebab:

1) Bz uruskan permohonan sbp anak.

2) Bz uruskan majlis khatam Al-Quran anak.

3) Baru balik dari Cameron Highlands. Penat bukannya rehat!

I m trying 2 adjust 2 my normal life. Keep in touch later ok!

Kak Nini

dhiya zafira said...

Sue...

Aku doakan yang baik2 sahaja untuk dia...

dhiya zafira said...

Kak Nini...

Amboi memang sibuk ya dia..heheh..tak apalah..daoat berjalan2 tu kira oklah ye tak....

OFFER HATI BERGETAR RINDU

OFFER RM20 (sm)/ RM 25(ss)  termasuk pos throwback 🔙  novel ke 5 yang terbit pada Mac 2011. Terbit selepas hanya 7 bula...