Tuesday, December 01, 2009

12345678...8 lagi....

Salam...
Hari ni 1st day bekerja setelah cuti raya, bekerja kembali untuk sehari dan bercuti pula sekali lagi. Aku memang rasa tak bersemangat langsung nak masuk kerja hari ni. Badan aku lenguh dan sakit-sakit sebab semalam aku ke kelas aerobik. Haahaaha..Maklumlah...dah lama aku tak bersukan. Kali terakhir aku bersukan adalah beberapa bulan yang lepas masa aku wakili zon aku dalam perlawanan bola jaring. Masa tu best jugak...keluar peluh dan badan pun rasa lebih ringan. Dan lepas habis perlawanan, aku hanya bersenam dalam rumah je...itupun ikut mood. dan biasanya mood malas aku melebihi mood rajin. Jadi, nak dijadikan cerita, adik aku mengajak aku ke kelas aerobik sebab dia dah jemu duduk rumah menunggu result posting dia yang belum keluar. Mula2 aku memang teringin nak pergi, tapi ada saja alasan aku yang menyebabkan niat nak pergi tu terbantut. Akhirnya Sarah malas nak tunggu aku lagi jadi dia pergilah seorang. Malam tu memang dia mengaduh sakit urat tapi siap kata kelas aerobik tu best. Jadinya, setelah 3 kali Sarah pergi seorang, kali ni aku ikut pula.
Kalau korang tgk dari luar dan nama tenaga pengajarnya memang kuno abis. Memang tak komersial langsung tapi semalam aku pergi dan fuh....tak sangka wanita yang berusia 40 lebih mampu menari selama 45 minit tanpa henti. Dalam masa 15 minit aku mampu ikut lagi tapi lepas tu..kejap2 aku berhenti...sambung dan berhenti balik. Tarian dia memang best...tapi kalau aku nak ikut sampai abis memang kena tingkatkan stamina. Maklumlah memang dah lama aku tak bersukan.
Yang bestnya...tempat tu hanya untuk orang perempuan sahaja, so tak kisahlah kalau sekejap tu kita tgk seorang perempuan ni punyalah bertutup litup tapi dalam kelas..wah...tak sangka..hehehehe..Aku? seperti biasa track ngan t shirt aje...Aku nak start bersenam ni balik pun sebab fikirkan kesihatan diri. Maklumlah umur pun makin meningkat, kalau tak pandai jaga diri..aku jugak yang susah. Kalau dulu aku memang aktif bersukan...dari sekolah rendah ke menengah..ke Universiti dan masa bekerja aku still lagi aktif dengan balapan, badminton dan Bola tampar. Cuma sejak 2 3 tahun ni memang aku jarang2 sangat bersukan. Memikirkan aku memang suka dengan makanan yang mengarut2 ni, memang ada baiknya aku bersenam. *sigh*

No comments:

OFFER HATI BERGETAR RINDU

OFFER RM20 (sm)/ RM 25(ss)  termasuk pos throwback 🔙  novel ke 5 yang terbit pada Mac 2011. Terbit selepas hanya 7 bula...