JKP ~ komen lagi

Salam...
Komen dari Tie Tinie yang sekarang tengah gila dengan Rif....sampai sanggup nak bertunggu tangga kat kem sungai udang tu...hmmmm...silakan baca ya....

Assalamualaikum....
Salam Ramadhan... hari nie dah hari ke 13 umat islam berpuasa... Semoga segala yg kita lakukan akan diterima Allah s.w.t.
Hari nie nak review Jauh Kau Pergi.... Baru jer selesai membacanya semalam...

Ternyata Buah tangan Ke 4 Dhiya Zafira, tidak mengecewakan... Cerita yang menarik... sama seperti novel2 beliau yang sebelum nya.
Kali ini berkisar kan cerita tentang Komando @ Grup Gerak Khas.. Saya percaya ramai yg kurang pasti apa tugas komando sebenarnya... So sapa2 nak tau kena la baca novel JKP ini... sedikit sebanyak kita dapat tau apa tugas mereka...
Pada awal2 bab sudah mengundang air mata..bukan sedikit2 boleh kata tahap banjir la bila baca awal2 bab JKP. hehehee... mungkin saya yg terlebih emosi... :)
Kisah Seorang Afikah Najwa yang kehilangan hampir keseluruhan ahli keluarganya... Ibu, ayah & abang..
Hidupnya tersisih dari datuk & nenek hanya kerana mereka marahkan ayah afi kerana berkahwin dengan ibu afi yang berlainan bangsa.
Disaat Afi merasa kehilangang sahabat2 abang nya hadir... Lukman,Hakim,Helmi & Haiyan Rifqi...
Rif ditugaskan untuk menjaga Afi... Demi menjaga keselamatan Afi.. Rif & Afi berkahwin atas dasar tanggungjawab... Afi jatuh cinta dengan suaminya... tapi Rif masih dibayangi kisah silam.. dimana tunang nya mati dihadapan mata.. Rif meletakkan kesalahan itu pada dirinya...
Jimmy yang disangkan mati rupa2nya masih hidup tetepi telah hilang ingatan.... dan dia sebenarnya telah ditugaskan untuk membunuh Afi adiknya sendiri...
Yang pastinya Rif akan mempertaruhkan nyawa nya untuk memastikan keselamatan Afi terjamin...
Cinta pasti hadir... Rif sebenarnya telah lama mencintai Afi...
Jauh Kau Pergi Sebuah cerita yang sangat menarik untuk dibaca... kisah kekeluargaan, kasih sayang, pengorbanan semuanya ada... Sesuai dibaca dalam bulan kemerdekaan ini... semangat patriotik...
Tahniah Buat Dhiya Zafir dengan buah tangan yang sangat menarik...
Sejauh mana pun Kau Pergi.. aku pasti menghampiri.... Kepada semua yg belum baca.. sila lah dapatkan dan baca lah... x rugi memiliki dan membacanya...
Ternyata bukan sahaja Afi, tapi saya telah jatuh cinta dengan Haiyan Rifqi... hehhehehe.... Betapa hebatnya Haiyan Rifqi...

Comments

tie_tinie said…
akak bila baca entri sendiri... bleh gelak guling2 nie...hahahhaha...
malu la kak...

Popular posts from this blog

PRE ORDER ~ JAUH KAU PERGI

SAYA RASA NAK BAKAR PEJABAT POS Kamunting

mutiara kata sasterawan negara