Komen jihan ( dunia-novel)

Salam...

Pagi-pagi lagi saya sudah disapa oleh jihan aka adhan (dunia-novel), mengatakan dia selesai membuat komen mengenai JKP. Jadi, kepada jihan, terima kasih ya kerana tidak jemu-jemu membuat ulasan tentang novel-novel saya ni. Dari RBB, RUD dan kini JKP mendapat giliran. Cuma KDB sahaja yang tidak diulas kerana KDB ini telah diulas secara bersemuka apabila saya dan jihan bertemu di McD Taiping beberapa tahun lepas. Semoga masih mahu membaca hasil tulisan saya..tq sekali lagi...


Jauh Kau Pergi - Dhiya Zafira - Alaf21
` Suka cite ni…rasa dalam 4 novel DZ, aku paling suka Jauh Kau Pergi…kenapa ek? Erm..ntah la tapi aku rasa cerita ni memang best dan lain dari novel2 DZ yg 3 lagi tu…Dalam JKP, suka sangat Afi ngan Rif…walaupun masa mula Rif macam nak menjauhkan diri dari Afi tapi sikap caring Rif tu buat aku suka sangat..memang padan la diaorang tu….



` Cerita ni memang buat air mata aku mengalir la especially bila Afi tau dia dah tinggal sorang je kat dunia ni walaupun hakikatnya dia ada kaum keluarga lain. Memang sedih…boleh bayangkan macam mana perasaan dia bila orang yang kita tunggu tu tak balik, yang balik hanya jenazah. Aku juga rasa teruja dengan ikatan persahabatan derang tu…kawan-kawan abang dia sanggup nak jaga dia, tolong dia yang dalam kesusahan…memang orang kata kawan masa suka duka la bukan kawan masa suka je..memang sahabat sejati..lagi satu, kagum dengan semangat cintakan Negara yang ditunjukkan Najmi dan kawan-kawan tapi Najmi la paling best..memang berkorban untuk Negara…



` Pengajaran..
(1) Walau apa terjadi kita kena lah terima keluarga kita seadanya..jangan bila dah takde baru nak menyesal-menyesal..
(2) Jadilah kawan/sahabat di saat susah dan senang bukan hanya ketika senang je, bila susah langsung kawan/sahabat tak Nampak muka..
(3) Kalau ada perasaan baik luahkan sebelum terlambat..



` Tahniah DZ..semoga lepas ni novel awak makin mantap…tapi antara 4 novel awak saya memang suka yang ni…suka sangat-sangat…rasa lain dari novel awak yang sebelum ni..teruskan menulis.

Comments

Popular posts from this blog

SAYA RASA NAK BAKAR PEJABAT POS Kamunting

Pre Order DIBUKA SEKARANG - HAQ II

mutiara kata sasterawan negara