Posts

Showing posts from April, 2011

Kita bertemu di FB

Salam...
Tahun ini tahun ke 5 saya bergelumang dalam dunia penulisan. Ya..5 Tahun yang ada cukup panjang untuk saya menyelami susah senangnya hidup bergelar seorang penulis. Hidup yang seperti mesin jangka hayat yang ada naik dan turunnya. Ada masanya terasa seperti mahu putus asa sahaja...namun ada juga masanya saya ditemani dengan tekad yang cukup ampuh. Dalam masa lima tahun ini saya bertemu dengan sahabat saya sekarang..sahabat yang berkongsi suka duka dunia penulisan..sahabat yang berkongsi kecintaan yang sama. Ya...Anugerah bidang penulisan yang tiada galang gantinya. Saya bertemu Lynn, Laila, hezzy, Kak Eka, Aleya, Kak Lina, Shanika, Bikash...(sekadar menyebut beberapa nama). Ya perjalanan hidup kami berbeza. Keutamaan kami juga berbeza namun yang indahnya, kami berkongsi minat yang sama...Ya..mereka ini sememangnya anugerah dalam dunia penulisan saya. Dan selain dari mereka ini, dunia saya juga indah dikelilingi mereka yang membaca hasil karya saya. Dan entri kali ini juga …

corat coret KLBF

Image
Salam...
Semasa saya menulis n3 ini, KLBF masih lagi berlangsung dengan rancaknya..Aduhai...cemburunya saya kerana tidak dapat menjengah bangunan PWTC itu lagi. Bolehlah pergi kalau mahu sebenarnya..namun 7 Mei ini sekali lagi saya terpaksa turun ke Shah Alam pula...Kalau setiap minggu drive ke KL...hahahha..pokai saya jadinya...inipun tengah dok mengira duit tabung ni..hahahahah.... Untuk pesta kali ni..saya tidak mempunyai kesempatan untuk berjalan-jalan...menjengah2 kesemua booth yang ada...Saya hanya menuju beberapa booth sahaja..booth yang termasuk dalam senarai mesti beli saya...Pagi2..saya dan lynn tiba di Pwtc...Walaupun waktu bertugas kami jam 1, namun saya sengaja datang awal kerana mahu berebut buku..hahhaha..keji sungguh perangai saya..buku2 punyalah banyak..masih mahu berebut juga..tempat pertama yang saya singgah booth JS. Sampai2 je kat sana, Kak su terus tanya..siapa ya yang suruh kak Su simpankan buku? Saya terus angkat tangan...hehehe..bayangkan...sebelum saya turun…

The curious case of whatever

Image
Salam....

Entri ini khas untuk adik saya, JAHN yang ala2 brutal tapi comey dan cute...Jahn ini saya kenal lebih kurang 2 , 3 tahun kebelakangan ini. Dari hanya bermesej di chatbox sekali sekala, kini terus menjadi rutin apabila saya dan dia aktif dalam fb. Pagi tadi chat dalam fb dengan Jahn, saya tanya dia macam mana dia boleh terlintas mahu membaca buku saya. ( Buku pertama yang dia baca adalah RINDU BELUM BERHENTI). Saya ingat lagi saya sedang berkursus di Heritage Hotel, Ipoh. Sambil kursus, saya layan internet...hehehe..tup2 ada mesej dichatbox blog saya yang mengatakan 'dia minat sungguh dengan RBB..minat sungguh dengan Izz dan Dinie.." Saya yang mmg ala2 mengantuk tu terus jadi segar bugar dengan komen tu...Almaklumlah pembaca lelaki lagi pulak..kira mcam rasa terharu dan banggalah buku saya itu lelaki sanggup baca... Iyalah..masa tu saya dalam arena penulisan ini pun baharu sangat lagi...pembaca pon tak kenal..hahahah..infact dah 5 buku ni pon ala2 ada jugak yg tak ke…

Ehem...ehem...

Image
Salam...
Ingat cerita yang saya mahu ceritakan tapi agak keberatan mahu cerita? Huh..macam saspen je..tapi sebenarnya tak ada apa-apa pun...Kalau dulu kejadian ini hanya 'kita-kita' sahaja yang tahu, namun makin lama..makin terbongkar...jadi yang rahsia bukan menjadi rahsia lagi...hahaha...walaupun sebenarnya kejadian ini bolehlah dirahsiakan sebenarnya....hahahah...apa bendalah tu ya..takpelah..tak payah berteka teki lagi..just nak share gambar di bawah...faham2 sajalah ya...
                                                             Tarikh : 16 April 2011                                                               Event : Saya dapat cincin...

Jimmy & I

" Kenapa sampai jadi macam ni?" saya menegur dia yang sedang duduk menompang dagu. Wajahnya memang kelihatan suram dan mendung. Saya rasa sudah terlalu lama dia berkeadaan seperti itu. Bukan tidak ditegur dan dinasihatkan, namun reaksi yang diberikan tetap sama. Dia lebih senang mendiamkan diri dari berdepan dengan masalah yang melanda. Saya duduk di hadapannya. Ah..tiba-tiba sahaja saya seperti seorang pakar psikatri saja lagaknya. Dan seperti biasa, dia melarikan wajah. Mungkin malu..mungkin segan..atau mungkin juga seluruh pelosok hati dan jiwanya terbeban dengan rasa bersalah yang cukup tinggi. Saya tahu..saya tidak boleh membiarkan dia terseksa lebih lama begini. " Jimmy...sampai bila? Sudah-sudahlah. Sampai bila nak terus salahkan diri sendiri? Pulanglah..semua orang tunggu awak kembali," pujuk saya separuh merayu. Mendengar kata-kata itu, saya lihat dia tersenyum sedikit. Senyuman yang tidak langsung terpancar di matanya. " Rif...Afi...semua orang te…

Mari kita tengok siapa yang kena.....!

Image
Salam...
Hai...agak-agaknya siapalah pembaca bertuah yang dapat hadiah daripada penulis2 ini ya...hehehheheh...dan agaknya siapa yang mendapat hadiah daripada saya..harap suka ya dengan apa yang diterima itu...

Datanglah beramai2...

Image
Inilah jadual penulis ALAF 21 yang akan bertugas sepanjang PESTA BUKU ANTARABANGSA berlangsung...Jadi sila lihat jadual penulis kesayangan anda supaya anda tidak berasa ralat kalau masa anda hadir, penulis kegemaran anda bertugas pada hari lain pula....Saya hanya bertugas pada Hari SABTU 23 April dari Jam 1 hingga 7 pm...Jika saya tiada dalam masa yang ditentukan tu, sila tunggu sekejap kerana saya mungkin bersolat atau makan ya...Di sana, jangan segan2 menegur ya, kenalkan diri anda...dan bagi sesiapa yang belum lengkap mengumpul kesemua karya2 saya..silalah berbuat demikian ya..hehheeheh...InsyaALLAH...kita jumpa di sana....

REVIEW HBR lagi

Kali ini review dari Cik Ton. Terima kasih Cik Ton yang sudi membeli dan me review HBR...( Cik Ton, tak payahlah minta maaf sebab mengeluarkan beberapa petikan dari HBR tu..tak mengapa asalkan dinyatakan dari mana petikan itu, shud be ok je...(^_^)

Cik Ton kata,
Cik ton baru je menghabiskan kali ke3 membaca novel terbaru Dhiya Zafira HBR, pendapat cik ton novel memang sedap untuk dibaca..apa yang boleh dikatakan novel ini betul-betul buat jiwa cik ton rasa macam-macam yang sukar untuk dimengertikan....entah la mungkin sebab ASP Ziyad Sidqi..seorang polis yang betul-betul komited dengan kerjanya, seorang anak yang baik dengan ibu, seorang abang yang ambil berat tentang adiknya dan merupakan seorang suami yang benar-benar penyayang dan penyabar...
Membaca novel ini benar-benar membuat cik ton jatuh cinta pada semua watak hinggakan kepada pembunuh, turut sama rasa apa yang mereka rasa, dendam yang tak berkesudahan ,rasa sedih, gembira, rasa bersalah, cemburu, jauh hati, rasa cinta dan sa…

REVIEW HBR

Salam...

Ya sekali lagi lagi bersawang...ada cerita sebenarnya tapi saya tak pasti sama ada saya perlu bercerita di dalam blog ini..tengoklah nanti macam mana ya..Sambil-sambil layanlah komen dari Farhana ( Sorry Farhana, lambat sangat letak reviewnya..padahal dah lama dia komen ni. Maaf sekali lagi  ya...) Bagi yang belum mendapatkan HBR, sila dapatkan segera di pasaran...saya tak boleh copy n paste apa yang dia tulis, jadi kalau anda mahu baca, silalah ke blognya...just folllow this link...

http://walkinmybrownboots.blogspot.com/2011/03/novel-hati-bergetar-rindu-by-dhiya.html

KLIBF 2011

Image
Bahang pesta buku semakin terasa. InsyaALLAH saya akan berada di sana pada hari SABTU, 23 April 2011 dari jam 1 - 7 PM. Jom pakat ramai-ramai singgah di dewan Tun Dr. Ismail PWTC di mana GRUP KUMPULAN KARANGKRAF berada. Harap2 dapat jumpa anda semua...(^_^)