Gelisah jiwa

Kebelakangan ni aku rasa semangat aku down sikit. kalau ikutkan memang banyak perkara yang berlaku menyebabkan aku tak berapa nak gembira. dari segi kerjaya, peribadi...etc...semuanya tak berapa nak menjadi....kalau nak diikutkan perasaan memanglah...boleh jadik gila. tapi nasib baik aku ni waras. masih ingat diri. ketahanan emosi dan mental aku kuat..(hhihihhi...aku memang tak dapat lari dari perasan....)
aku ada sesuatu yang sedang aku nanti-nantikan....harap-harapkan...tapi sehingga kini masih belum menampakkan sinar yang benda tu akan terjadi. walaupun ada yang memeri jaminan tapi selagi benda itu tak bermula...aku anggap ia tetap belum berjaya.....
Entahlah...penantian memang satu penyeksaan. boleh sakit jiwa dibuatnya. kata orang BERSABARLAH....ya itu yang sedang aku lakukan...BERSABAR. walau selama mana aku akan bersabar kerana aku yakin kesabaran aku itu akan membuahkan hasil yang baik dan aku yakin penantian aku ni amat berbaloi...
biarlah aku susah sekarang tapi aku akan mencapai nikmatnya kemudian hari...
tapi...macam mana kalau penantian aku itu sebenarnya satu yang sia-sia? bagaimana kalau aku menanti benda yang sememangnya bukan ditakdirkan untuk aku? bagaimana kalau penantian aku ni umpama menanti buah yang tak akan gugur...seperti menunggu ayam jantan bertelur???
Alahullam...ALLAH yang tahu segala-galanya...

Comments

Mersik said…
Uii benda apa tuu ? cam misteri nusantara jek..laa haii..jangan diharap padi seberang , yg pergi usanglah dikenang..yg datang2 hari nih elok laa dikenang2 ahaks kekeke..

Uikss..lebih2 lak pokcik nih laa haii..
violet said…
pokcik...memang misteri sket...hehee...nanti klu jadik akan terbongka sumanya....tungguuuuuu.....klu jadiklah yek....
Mersik said…
Uishh lagi laa pokcik menjadi saspen tahap lima..

Apa2 pun jadik jgn tak jadi..jadi jgn tak jadi ewahh..cak pong..cak pongg...) menari suka hati sampai tak sedor kain terlondeh ahaks )
mawar biru said…
aku tahu benda tu apa? entahlah aku rasa aku juga bukan penasihat terbaik kalau ko merujuk kepada benda tu.akupun serupa walaupun tak sama. mungkin aku tak sesabar ko tapi memang kita mengambil risiko besar.sabar itu pasti ada titik dan noktahnya. persoalannya di manakah dan bila noktah itu perlu kau labuhkan tandanya?
violet said…
ehmmm...sungguhpun lama, aku masih belum bersedia utk melabuhkan noktah itu. aku masih menyimpan sedikit keyakinan dan harapan....dan moga kita bertiga mendapat benda yag diidam-idamkan itu...dont give up.....

Popular posts from this blog

SAYA RASA NAK BAKAR PEJABAT POS Kamunting

mutiara kata sasterawan negara

PRE ORDER ~ JAUH KAU PERGI