Moonlight Resonance

Salam....

Saya sebetulnya sudah bercerai talak tiga dengan drama cina from TVB ni. Rasanya sudah bertahun-tahun saya tidak menonton mana-mana drama kantonis ini semenjak drama korea mengambil alih dalam hidup saya. Saya seakan terlupa dengan minat saya yang gemar menonton drama TVB ni. lama sebenarnya kalau hendak dikira sejak bila minat saya bermula.  Sejak saya masih disekolah rendah, menengah, U dan seterusnya. kiranya kalau hendak dikira berapa banyak drama yang saya sudah tonton memang tidak terkira. bermula Police story, A friend in need, yankee boys...A breaking Point, Rain in the Heart,threshold of an era...etc..etc...banyaklah tapi tajuk tak ingat dah. Kalau dulu setiap drama ditayangkan pada pukul 6, jadi memang tiada masalah untuk menontonnnya. Kini kebanyakkan dramanya bermula jam 7.jadi saya memang malas menonton pada waktu itu. Sudah waktu maghribnya singkat, bila iklan berdesup p solat. Arwah ayah pernah siap timing lagi waktu kami solat kerana hendak kejarkan drama cina ni. Dan memang setiap kali, jugaklah kena tegur dengan arwah ayah.  " Berdosa anak2..hangpa main2kan solat...baca lintang pukang.." hmmm...dulu main masuk telinga kiri keluar telinga kanan sajalah...itu belum lagi passing turn siapa kena solat dulu. " hang kakak..hang p dulu...pasai apa aku kena p dulu..." Ya ALLAH...berebut-rebut tak nak solat dulu. memang azab solat kami masa gila2 citer cina ni. Kalau mak lagi sadis..." tengoklah citer tu..esok hangpa mati..depa p tolong sedekah pakat baca sikit utk hangpa,"
Er...er...memang betulkan teguran mak ayah ni. hanya kerana tv, perkara yang wajib pun diabaikan. Kalau buat pun khusyuknya tidak ada. pakat nak cepat sudah saja. Yup...hiburan memang salah satu caranya, untuk melumpuhkan iman orang islam....aduhai....
Semenjak itu, minat saya terhadap cerita tvb pun kurang..memang tak boleh masuk dah dengan citer ni...Tapi seminggu sebelum syawal, kakak sulung saya sudah berlepak kt rumah. Suami operasi jadi buat apa nak duduk rumah sendirikan? Dia yang memperkenalkan balik citer Moonlight Resonance ni kepada saya. Mula-mulanya malas nak ikut tapi terpaksa ikut sebab pukul 7 je akak dah conquer remote sebab dia dah layan citer ni dr awal. Saya sekejap tengok..sekejap buat benda lain..malas sebenarnya...tapi sementara nak tunggu berbuka ni..mmg kena layan tv..baru rasa cepat sikit kan..so terpaksa tengok jugaklah. dan sampai sekarang saya dah tersampuk balik dengan drama ni. Mujurlah minggu depan, minggu terakhir. Saya tidak mahu meneruskan lagi selepas ini...Buat masa ni saya rujuk sekejap..lepas ni cerai balik okeh..hahahah

Comments

pB said…
salam


pB pun tersampuk jugak dengan drama nie
dhiya zafira said…
WAH...
ada geng rupanya.....hehehehe
Eera Shera said…
sy dlu pn slalu lyn drama tvb nih..tp pas da xde lg kt tb3 kul 6, da x tgk da..cedeh..hehee..kalo kul7 pnye jgn mmpi la nk tgk...kne maen smbunyi2 lak kang ngn abah...hahaa
dhiya zafira said…
heheheh..itulah..mmg spoil betul bika tukr waktu tayangan tu..heheh..akak tgk bg citer ni abis je..lepas ni malas nak layan lagi..takut tersampuk lagi..hehehe

Popular posts from this blog

SAYA RASA NAK BAKAR PEJABAT POS Kamunting

PRE ORDER ~ JAUH KAU PERGI

mutiara kata sasterawan negara