Monday, September 06, 2010

citer saya II

Salam...

Baru semalam je kata kat rumah ni tak buat apa-apa biskut lagi. Tapi bila bangun tido je tadi, mak n adik dah siap bancuh adunan untuk buat kuih semprit. hmmm itu biskut kesukaan emak saya. setiap tahun wajib ada..bertuah punya sayakan...bila dah berkumpul ramai-ramai ni saya suka ambil kesempatan bangun lewat dr biasa. Lepas subuh orang mengaji tapi saya baca novel. Bangun tido sebelum turun bawah, sambung balik baca novel...hahaha..nasib baik suara mak tak melaung sampai ke atas kejut saya bangun.
Tahun ni memang saya malas segala-galanya. Malas nak membakar biskut. Memang berbeza dengan tahun lepas. Saya dengan adik memang all out bakar biskut sambil membuka buku resepi. Memang macam-macam jenis yang saya buat. yang tak pernah dengar pon saya cuba. Nasib baik jadi n sedap...bolehlah makan..Hhaaha..Saya memang tak pandai memasak. Kalau nak suruh saya memasak, mmg kena rujuk resepi. Kecualilah kalau memasak masakan yang saya selalu masak dan yg saya suka saja..dan jumlahnya pon aduhai...malu saya nak sebut. Sebab itulah kalau saya masuk dapur ada je mulut yang berbunyi.." kalau hang masuk dapur, aku tau dah hang nak masak apa" ..hmmm...selamba rock je kena kutuk dengan siblings yang lain. Tapi memang saya akui, saya tidak pandai dan tidak rajin ke dapur.  
Takpe..nanti saya belajar rajin-rajinkan diri masuk dapur ya...apa-apapun tahun ni makan biskut tunjuk-tunjuk ajalah...(^_^)

No comments:

OFFER HATI BERGETAR RINDU

OFFER RM20 (sm)/ RM 25(ss)  termasuk pos throwback 🔙  novel ke 5 yang terbit pada Mac 2011. Terbit selepas hanya 7 bula...