cian kat pokcik....

Semalam aku dan akak aku bukak blog pokcik mersik. saja dah lama tak tinggal jejak walaupun hari2 aku akan jengah. mengekek aku n akak aku ketawa bila baca n3 pokcik tentang kempunan makan popia goreng bersalut sambal. lahai...sampai tahap kronik betullah pokcik mersik ni. bila baca tu, kesian jer dengar. macam kempunan sangat. sampai nak p batu belah batu bertangkup. nasib baik batu tu amik anak dara cun dan mak janda vogue aje. kalau dia makan pokcik sah batu tu kenyang setahun..hahahhaha...jangan mare pokcik...gurau jer. daripada pokcik dok berjalan ke hulu ke hilir nak cari popia baik pokcik abiskan masa tu belajar buat kuih. haha...bila2 boleh makan. lagi satu pokcik boleh make sure bazar ramadan shah alam tak kehabisan popia goreng..haha. bila dah posa ni macam2 keinginan. keinginan pokcik di bulan ramadan ni popia goreng...er betul ker...ntah2 masa bulan lain gaya pokcik cari popia goreng smaa jer tak....hihiihi
aku pulak, lebih suka makan popia basah. menu wajib setiap kali bukak posa. lebih lagi kalau dapat yang mak aku buat sendiri. memang berebut makan dengan adik-adik. dah satu kerabat suka makan, tension mak aku nak masak. hahaha...anak2 dia tak reti masak. tapi bila time popia habis jer tak adalah aku rasa macam nak bunuh diri. tak adalah aku rasa macam nak serah diri kat batu belah batu bertangkup. sebab aku ni dalam kategori anak dara cun...hahahha... mesti batu tu nak makan punya. nanti tak pasal2 orang lelaki kehilangan seorang calon isteri mithali. tak pasal2 mak mertua kehilangan menantu yang sopan...kah kah...lainlah pokcik mersik...
selalunya aku akan beli jer lauk pauk. maklumlah aku ni dalam kategori 'rajin masak'. dan kalau aku masak pun asyik2 menu yang sama jer. nak buat mcam manakan. nak tak nak terpaksa sedekah duit kat pokcik dan mokcik yang berniaga tu. sedekah. haha..kalau aku sedekahkan senyuman kat pocik n mokcik tu mahu kena lempang. kira bulan posa ni yang aku selalu masak pun, masak nasik n air jer la.ahaks...
aku tak sabar nak balik duduk n mak ayah. sebab? sebab? boleh makan masakan mak. hahah...mak aku pulak tak sabar suruh aku balik sebab aku boleh masak untuk dia...haha..macam mana tu. takpelah nanti suruh ayah aku masak pulak. baru haru.

Comments

Popular posts from this blog

SAYA RASA NAK BAKAR PEJABAT POS Kamunting

PRE ORDER ~ JAUH KAU PERGI

mutiara kata sasterawan negara