Tuesday, October 03, 2006

hari baru

Assalamualaikum,
Semasa aku menulis n3 ini aku sudah berada di TAIPING. dan hari ini merupakan hari pertama aku memulakan tugas di tempat baru. tempat baru dan semuanya baru. pc pun tak connect dengan internet lagi. wah...wa....wa...bab tu yang tak best nyer. nasib baik kat umah aku ada line...bolehlah aku merayap ke mana-mana. Aku pun terpaksa menunggu balik dari kerja untuk nak post apa-apa. dalam masa sehari aku dapat buat conclusion (ceh wah) tentang kebaikan keje di tempat baru dan di upsi. tapi aku tak nak ceritalah kat korang. biar aku sorang jer yang tahu. tapi yang pastinya, disebalik kekurangan kecil ini, aku tidak menyesal bertukar tempat kerja.
memang tidak dapat dinafikan, bekerja di perpustakaan UPSI, gah bunyinya Senang. nak buat kerja segala macam sumber yang diperlukan memang senang nak dapat. yerla...organisasi besar, bajet pun besar. pelanggannya pun besar. bermacam karenah terpaksa dihadapi. baik studentnya. baik staffnya. memang memerlukan kesabaran yang tinggi. sungguhpun begitu selama 3 tahun di sana bukan sedikit ilmu yang dapat aku bawa. sedikit sebanyak aku memang terhutang budi pada UPSI.
semasa menulis n3 ini juga aku baru lepas memasak juadah berbuka puasa. huargh.....penatnya. hajat mak aku nak aku balik take over memasak memang tercapai. hahaha....padan muka aku. dulu asyik membeli saja. sekarang berpeluh kat dapur. lintang pukang dapur dibuat aku. yg sadisnya, aku buat sepah...nanti aku yang kena kemas balik....bila aku jeling adik aku suh tolong..dia bagi alasan...adik ada homework....adik nak blajar. yerlah...aku nak paksa tak boleh gak...dia nak spm...terpaksalah aku berkorban sket. tapi yang herannya tu, time aku nak bersilat kat dapur je, time tulah dia ada keje sekolah. hmmmm..???
Tadi, ayah aku p beli kuih. seperti biasa popia basah ada dalam senarai. tapi bila aku tgk jer luaran popia tu macam tak sedap jer rasanya. nak tak nak aku terpaksa memaksa mak aku masuk dapur balik untuk membuat popia sehari dua ni. aku rasa, kalau pokcik mersik rasa popia basah mak aku, sure dia akan menetap kat taiping. tak pun mungkin dia akan separuh gila lagi mencari popia basah sesedap mak aku kat merata tempat. tak pun, mungkin ada sebiji batu belah terpaksa memakan seseorang lelaki dek kerana frustnya pokcik tak dapek popia. tapi oleh kerana pokcik suka makan popia goreng so, kegilaan dia tu tak kemana lah...hahahha....
okler...aku pun tak faham apa yg aku cuba sampaikan nih..letak jari main taip jer. so...selamat berbuka posa yer....cau cin cau.....

1 comment:

LK said...

mar...cara kau cerita buat aku terliur. aku tak kira ko hutang aku popia basah,......tak kira....

OFFER HATI BERGETAR RINDU

OFFER RM20 (sm)/ RM 25(ss)  termasuk pos throwback 🔙  novel ke 5 yang terbit pada Mac 2011. Terbit selepas hanya 7 bula...