Thursday, October 30, 2008

alahai kopi




Salam....






Hari ni aku diserang sakit kepala yang amat sangat gara-gara minum kopi. Entah mengapa minuman kesukaan aku boleh mendatangkan mudarat pulak. dari semalam membawa ke pagi ni kira hanya 2 gelas sahaja yang masuk dalam mulut aku tapi seksanya sakit kepala ni hanya Allah saja yang tahu.



Sejak bila aku sukakan air kopi ni. hmmmm...rasanya dah lama dah. cuma dekat rumah je amalan minum kopi ni jarang berlaku. kalau dulu masa aku sekolah rendah minuman utama keluarga aku nescafe. lepas tu...masing2 mengadu sakit kepala terus mak tukar pada teh. kalau nak merasa kopi pun kena balik kampung sebab tok n arwah tok wan aku minum kopi je. jadi bila masa kami balik kampung memang tok kena bancuh dua teko. kopi n teh. aku apalagi, bila balik kampung memang teh aku tak pandang. selain aku, arwah ayah pun hantu kopi juga. bila sekali dapat je...nikmatnya...aduh...tak boleh cakap.



Kalau siapa tengok citer Gilmore Girls tentu tahu betapa addictednya si Lorelai n Rory dengan kopi walaupn secara nyatanya Rory tidak menyukai langsung kopi. ( dia minum air coke semasa shooting tapi diletakkan dalam cup kopi). Entah mengapa...tgk dua pelakon feveret aku ni hantu kopi aku pun ikut sama menjadi hantu wpun sedar diri aku ni tak boleh hardcore kopi sangat.hehehehehhe
Masa belajar dulu kopilah yang banyak membantu aku berjaga malam untuk study. kopi juga yang memberi tenaga stay up tgh malam untuk menaip novel.(konon2nya). dan sekarang, aku terpaksa mengucapkan selamat tinggal pada kopiku. huhuhuhh....aku terpaksa menerima kenyataan bahawa aku tidak boleh amalkan sangat budaya minum kopi ni. sekali sekala untuk lepaskan gian mungkin...tapi untuk sekarang...aku ucapkan adios....huhuhuhuh

2 comments:

Mersik said...

Alahaii..

Tukar kopi tongkat Ali laa.. baru pokcik ada geng.. hik hik

dhiya zafira said...

salam pokcik...

bersungguh2 nampak...ihihihihihi...
hhihihihi...tak apalah saya minum kacip fatimah je....hahahahha

OFFER HATI BERGETAR RINDU

OFFER RM20 (sm)/ RM 25(ss)  termasuk pos throwback 🔙  novel ke 5 yang terbit pada Mac 2011. Terbit selepas hanya 7 bula...