Selamat datang orang baru

Salam...
Syawal sudah masuk hari yang ke 10. Aku dah start keja sejak semalam setelah hampir 10 hari bercuti. Ya, aku cuti panjang kali ini. salah satu sebabnya seperti yang korang tengok pada gambar di bawah. Majlis pernikahan adik lelaki aku yang berlangsung pada raya ke 3. Sepanjang aku bercuti aku diserang demam yang agak teruk sehingga raya pun terasa kurang meriahnya. Demam yang sekejap elok dan sekejap pula menyerang menyebabkan suhu badan aku turun naik. Mood nak tengok adik aku bernikah pon jadi kurang. iyalah, ahli keluarga yang lain sibuk2 mainkan peranan masing2 sedangkan aku, terjelepok je atas sofa.
Kalau dkutkan rancangan, rombongan kami akan ke Baling dengan sebuah van dan 2 buah kereta. 3 buah kereta lagi akan menunggu di masjid tempat berlangsungnya majlis nikah. Adik lelaki aku akan pandu van, sementara aku akan bawak sebuah kereta dan kakak aku akan bawa sebuah lagi. dek kerana aku demam dan tak boleh memandu, terpaksalah adik aku yang jadi pengantin membawa kereta. Kalau jarak dekat mungkin mak aku boleh bawa tapi dah sampai ke Baling, jadi terpaksalah pengantin bawa kereta. sepanjang perjalanan memang berhati2, al maklumlah darah manis.
Dan mengikut plan juga, selepas majlis, hanya van sahaja yang akan pulang ke Taiping sementara aku dan kakak aku akan terus ke rumah kakak aku di Alor Setar. ( kakak sulung aku tak boleh memandu, jadi kami terpaksa menghantar dia balik ke AS. Entah macam mana masa nikah tu, demam aku beransur kebah jadi kami tetap pada plan asal iaitu aku akan drive keta kakak aku sampai ke AS.
Dengan 2 buah kereta yang kesemuanya perempuan kecuali 2 orang anak saudara lelaki yang berumur 3 tahun, kami menuju ke AS dalam malam yang hitam pekat. Dari Baling hingga ke Alor Setar sama jauhnya macam dari Taiping ke AS. memang memenatkan, lebih2 lagi jalan yang kami tidak biasa. suku perjalanan kami terpaksa berpatah balik sebab sesat. hahahhaha...memang berdebar2 waktu tu. Tapi Alhamdulillah, akhirnya selamat sampai juga.

Ijat, berdebar2 menunggu untuk dinikahkan. Nasib baik sekali lafaz je...kalau tidak mahulah kena ejek dengan aku m adik2 yang lain.

Buat Husna, welcome to the Family. nanti2 jangan terkejut tau dengan karenah kami...hehheheheheh. SELAMAT PENGANTIN BARU

Hantaran yang mak aku buat sendiri. Dalam keluarga, tangan mak aku sorang sajalah yang berseni...yang lain hampeh......hehehhehe

Comments

Popular posts from this blog

SAYA RASA NAK BAKAR PEJABAT POS Kamunting

mutiara kata sasterawan negara

PRE ORDER ~ JAUH KAU PERGI