Friday, February 23, 2007

aku kena tagged!!!

salam...

Haha...Opah de tagged aku. Kalau opah terkejut inilah saya Qaseh hati tagged dia, reaksi aku pun sama juga. yerla...selama berbulan aku membloging ni tak ada sesiapa pun yang sudi-sudi nak tag aku. last-last opah tag aku. siap abg long n pokcik mersik pun kena jugak. habis ajk alaf21 fc kena tag..hihihi.

6 PERKARA PELIK AKU :

1. Aku suka dengar lagu kuat2. kalau dalam bilik aku terpaksa letak kain bawah pintu tak nak kasi keluarga dengar. dengar pelan2 tak ada thrill...tak best...tak puas...tapi aku asyik kena marah jer...." hang pekak ke?" soalan lazim aku terima.

2. Cinta pertama aku masa aku form 3. dia rakan sekelas tapi tak pernah bercakap. hanya banyak menjeling...aku jadi tukang sampaikan salam dari kakak angkat dia. masa trial pmr, dia duduk sebelah aku. bila dia pinjam pensil 2b aku, aku terbang ke awan biru. 10 tahun aku suka dia. kami jarang bercakap, dia pula digosipkan pula dengan rakan perempuan yang aku tak suka, malah tiada apa yang boleh dijadikan kenangan indah tapi 10 tahun....hmmm..bila aku dengar dia bertunang dan dah kahwin, baru aku erase memori dia dari kepala otak. tapi sebenarnya payah nak lupa..hihiihi..kenapa? aku tak tahu.

3. Bila orang lihat aku, orang akan kata aku berkeyakinan tinggi. berani berdepan dengan orang ramai. tapi sebenarnya aku penakut. cepat gentar lebih2 kalau kena public speaking dan interview..( benda2 yg formal)..hmmmmmmmm...

4. Aku suka wolverine ( karekter dlm x.men). Aku rasa dia ada persamaan dengan aku. suka menyendiri. nampak garang dan pemarah tapi sebnrnya baik hati dan penyayang dan setia. hhiihhi...

5. Kalau tengok tv. aku mesti kena pegang remote. dan kalau iklan, mesti tangan gatal petik setiap channel walaupun tahu citer apa.
6. Aku rabun jauh. tapi tetap degil nak pakai spek. alasan, aku tak mahu mata jadi kecik...lagi satu kalau nak dikira sejak zaman di U hingga sekarang dah banyak spek aku. semuanya patah. kadang2 sampai kena salotape. aku malas nak buat lain sebab aku tahu akan patah jugak...aku kan species wolverine...hihihi ganas....
Ok...puas hati. sekarang aku nak tag orang pulak. siapa hah....aku nak tag ...hihihi mangsanya ialah....jeng jene..jeng..
1. Lynn Dayana
2. Lili Haslina Nasir
3. Meen Zulaika
4. Zara Juita
5. Rose Harisa
6. Karl Firdaus (una) - satu-satunya jejaka
Rules & Regulations:
Each player of this game starts out by giving 6 weird things about themselves. People who get tagged need to write in a blog of their own 6 weird things as well as state the rules clearly. In the end, you need to choose 6 people to be tagged and list their names. After you do that, leave them each a comment letting them know you tagged them and to read your blog!

3 comments:

Lily Haslina Nasir said...

violet... em kak lily pun punya perangai sejak sekolah rendah suka dengar lagu sampai nak pecah speaker... zaman dulu main kaset aje.. tapi satu taman perumahan boleh dengar... rasa baru best bila main lagu kuat-kuat... sampai lah anak buat macam tu, terasa.. ya allah pekaknye telinga... baru faham seksa org keliling bila kita main radio kuat kuat...

emm... kenangan zaman sekolah memang menyeronokkan.. kak lily banyak masukkan kisah zaman sekolah menengah dulu dlm novel kedua... nakal, syok sendiri, paling best bila org ngorat.. ha!ha! bila ingat semula terasa nak masuk sekolah balik!

Unknown said...

Violet, itu cinta pertama tu. Sebab itulah diingat sampai sekarang. Memang tak boleh padam. Tanyalah kepada sesiapa pun. Cinta pertama melekat di hati walau bukan menjadi pasangan sehidup semati... sabar sabar... nasib baik anney tahu... keh keh keh... tapi penat jugak explain kat dia kenapa gambar cinta pertama masih ada dalam simpanan Opah De... huhu...

dhiya zafira said...

kak lily...
saya akan setia menanti buah tangan terbaru akak....cepat2lah ya....


Opah...
Betul tu....walau apa pun tak akan dapat lawan yang pertama. kita hanya boleh lupakan kalau yang seterusnya itu lebih bermakna...lebih jiwa dan lebih bahagia...hihiih

OFFER HATI BERGETAR RINDU

OFFER RM20 (sm)/ RM 25(ss)  termasuk pos throwback 🔙  novel ke 5 yang terbit pada Mac 2011. Terbit selepas hanya 7 bula...