Friday, August 22, 2008

satu catatan perjalanan VI

Nama tempat ni Parc Guiel ( Nanti aku rujuk balik betul tak ejaannya). Nak sampai memang azab. Pertama kami sesat sebab salah baca map. kedua, hampir kena rompak dalam lif metro n ketiga nak sampai ke sini kena panjat bukit. huarghhhh...penat. Seeloknya korang pergi ke sini pada waktu pagi sebab tak adalah rasa penat sangat. Time kami dulu dahlah cuaca 40'c n waktu tengahari lak tu. kat sini penuh orang. masa kami sampai tu manusia memang berterabur seluruh kawasan ni. Sekejap ke kami kat sini sebab masa dah suntuk sangat.

Permandangan dari atas bukit. nun sayup2 korang dapat lihat pantai Barcelona. Kalau ada masa kami nak sampai ke sini tapi sebab nak sampai parc gueil pun dan makan masa so...melepas.
Kalau korang yang tengok rancangan America's next top model cycle 7 ( pemenangnya Caridee), sinilah tempatnya yang buat runway untuk final episodnya. heheheh...syoknya aku. Ramai orang waktu ni jadi aku tak boleh nak buat runway aku sendiri. hihihihihi


Bangunan gereja yang mengingatkan aku pada cerita hensel n gretel. mcam kek n ice krim je aku tgk. kalau korang nak tau, GAUDI jugak yang reka tempat ni. Kira gaudi ni memang terkenallah. Lepas tu Gaudi sering dikaitkan dengan cicak. sebab apa...jangan tanya aku. agaknya binatang kesayangan dia cicak kot.hahahahha..

2 comments:

A Journey To Remember said...

dhiya.. bestnya dpt naik atas parc guell tuh kan. masa kiteorg pegi x naik atas sbb x larat nk angkat stroller. tp masa tuh org tersgt la ramai.

dhiya zafira said...

Ha'ah memang best. sayangnya kami masa tu pun tergesa-gesa sebab nak naik bas pukul 3.30 petang. so snap gambar sebanyak mana yang mungkin dan terus ciao ke stesen bus. lagipun orang memang terlalu ramailah kat sana. rimas gak. tapi bila dah naik atas..hehehe memang berbaloi segala penat.

OFFER HATI BERGETAR RINDU

OFFER RM20 (sm)/ RM 25(ss)  termasuk pos throwback 🔙  novel ke 5 yang terbit pada Mac 2011. Terbit selepas hanya 7 bula...