Thursday, June 05, 2008

minyak oh minyak

Salam...
Rasanya dah terlalu lama aku menyepi dan blog aku ni pun penuh dengan sawang dan debu. mungkin tiada berita yang perlu diwar-warkan. dan mungkin juga aku sudah kehilangan mood untuk mencoret barang sepatah dua. hmmmmm...
Mood aku yang tak elok beberapa hari lepas semakin menjunam melihat kadar baru harga minyak sekarang ni. semalam berjam2 aku tersekat dalam ratusan kereta yang turut sama berlumba-lumba mengisi penuh tangki minyak masing2. Permandangan yang tak pernah aku lihat di Taiping sebelum ini. mujurlah pemandu2 kat sini bersopan jugak denga tidak memotong giliran jadi walaupun lama, masing2 tetap bersabar. Aku kalau tidak kerana weekend ni aku akan ke Alor Setar, rasanya aku malas nak mengisi minyak. Malas nak menghadapi suasana jam yang sememangnya cukup payah nak lihat di Taiping kecuali jam di trafiic light.
Sekarang ni p kerja pun tutup air cond. selagi tak hujan, memang kena berjimat. dengan harga berasnya, dengan tariff elektrik yang barunya dan harga barang yang bakal menjulang tinggi tak lama lagi, aku hanya mampu mengeluh dan menepuk dahi. Nampaknya naik gaji pun mcam tu jugak malah lebih teruk lagi. Atau Adakah aku yang tidak bersyukur?

No comments:

OFFER HATI BERGETAR RINDU

OFFER RM20 (sm)/ RM 25(ss)  termasuk pos throwback 🔙  novel ke 5 yang terbit pada Mac 2011. Terbit selepas hanya 7 bula...