Tuesday, August 02, 2011

Ramadan Al-Mubarak

Salam....


Baru dua hari ramadan menjengukkan wajah namun saya sudah mendapat rezeki yang tidak disangka-sangka. ALHAMDULILLAH....apa yang membuatkan saya sedikit berasa duka beberapa bulan dahulu berakhir dengan berita gembira. Apakah ya berita gembira itu...yang akrab dengan saya pasti sudah tahu..tidak pun yang membaca status saya di fb juga tahu. Yang sebenarnya buku ke 3 saya iaitu RINDU UNTUK DIA sudahpun diulang cetak. Bagi sesetengah penulis yang bukunya sentiasa diulang cetak mungkin sudah menjadi perkara biasa, namun bagi saya ia tetap berita yang membahagiakan. Bukan sebab royalti yang bakal saya terima yang menyebabkan saya teruja...tetapi cukuplah apa yang saya mahukan hanya buku2 saya berada di pasaran dan dibaca oleh pembaca. Sebenarnya semenjak dari hujung tahun lepas ketiadaan RUD dimana-mana kedai buku menyebabkan saya runsing. Malah stok RUD di Karangkraf juga tiada. Saya sudah tidak tahu mahu memberi jawapan setiap kali pembaca mahu memberi RUD daripada saya. Malah ada yang sudah bank in kan wang namun bukunya tiada pada saya.
Langsung usaha saya, membeli RUD di MPH secara online. Dapatlah 10 buah dan 10 buah itu turut habis tidak sampai dua minggu. Di pesta buku PWTC dan Mini Karnival karangkraf di Sg Petani juga ramai yang bertanyakan RUD. Ada yang mengatakan kesemua buku2 saya sudah dibaca kecuali RUD. Aduhai..kalau anda duduk ditempat saya ketika itu, pasti anda tahu apa yang saya rasa. Sedih..sudah tentu. Hampa...apa tidaknya. Dan keadaan ini juga mempengaruhi emosi saya untuk terus menulis. Ya..ada rasa patah semangat dan putus ada pun ada...namun setelah beberapa lama bermuram durja, saya redha. Saya tawakal. Rezeki saya...ALLAH yang putuskan. Saya malas mahu pening2 kepala. Perjalanan hidup saya tetap tiada perubahan kalau saya yang tidak mahu mengubahnya. Saya tidak mahu episod RUD mematahkan semangat saya dan saya kembali berjuang semula meneruskan kecintaan saya. Dan minggu lepas saya mendapat berita yang tidak disangka-sangka. Benarlah ALLAH itu MAHA KUASA. DIA yang menunjukkan jalannya. Ayat " Iya RUD sudah diulang cetak" benar-benar melontarkan saya ke lembah bahagia. Syukur ALHAMDULILLAH. Rezeki Ramadan saya. Jadi kepada anda yang ingin mendapatkan RUD bolehlah melanggan di GRUB BUKU KARANGKRAF ya kerana saya masih belum berkesempatan untuk mendapatkan naskah dari sana....

No comments:

OFFER HATI BERGETAR RINDU

OFFER RM20 (sm)/ RM 25(ss)  termasuk pos throwback 🔙  novel ke 5 yang terbit pada Mac 2011. Terbit selepas hanya 7 bula...