Monday, November 22, 2010

Kita mandi dulu




Salam...

Semalam kami sekeluarga ke sini. Walaupun memang menjadi warga Taiping, tapi seumur hidup semenjak BUKIT MERAH Laketown ini wujud, semalam baru kali ke dua saya dan keluarga ke sana. Aduhai...orang dari tempat lain ada yang berulang dua tiga kali ke sana. Kami yang warga Taiping ini seakan tidak kisah pula. Sudah lama sebenarnya teringin untuk menjejakkan kaki tapi entahlah...tak pernah berjaya mengumpul semua sanak saudara menjengah tempat yang tidak sampai 15 minit pon dari rumah saya ini.
Saya tak pernah ke TAMBUN Lost World itu, jadi saya tak dapat nak membandingkan mana yang lebih seronok antara keduanya. Kalau hendak membandingkan Bukit Merah ini dengan Sunway Lagoon yang saya pernah pergi pada tahn 1997 - ( 13 tahun dah..lamanya)..saya lebih sukakan Sunway Lagoon. Walaupun ketika itu saya dan kawan masing-masing berpakaian baju kurung...tapi itu tak menjadi halangan kami bermain Water Slide ke..ntah apa ke namanya atau mana2 permainan yang melibatkan air...Saya masih ingat lagi semua yang datang pelik tengok saya dan kawan. Kat sana...masing2 rileks je berjalan dengan swimming suitnya..saya dan teman selamba badak kami je dengan baju kurung. pedulilah kan..asal orang tak larang..dan kami masih dapat enjoy dengan cara kami sendiri kan....
Ok...saya mahu bercerita ttg bukit merah sebenarnya...di sini..biasa2 saja..tapi bolehlah terhibur juga melihat karenah anak-anak buah yang excited betul dapat bermain air. Kalau dulu, saya pasti tak akan lepaskan BOOMERANG, tapi kali ni saya main tube sliding saja. Nak main Giant Wet Bubble, seluar track yang saya pakai ni ada ziplah pulak..so...hajat nak bermain tak kesampaian.Tak apalah...lain kali sajalah ya..hehhehe....
Bila balik ke rumah...biasalah...semua terlantar sakit urat..Masa mandi tak ingat dunia..bila balik rasa kaki tangan semuanya bagai nak tercabut dari badan...heheh..yang tak penat2nua budak2 ni..Tak apalah..asalkan diaorang happy...cukuplah...
Dan saya masih belum boleh happy lagi...NBF sudah begitu dekat mahu habis tapi masih tak habis2 jugak..huwaaaaa

No comments:

OFFER HATI BERGETAR RINDU

OFFER RM20 (sm)/ RM 25(ss)  termasuk pos throwback 🔙  novel ke 5 yang terbit pada Mac 2011. Terbit selepas hanya 7 bula...