Kita susun dulu....

Salam...


BEFORE......
Keadaan buku yang berterabur. Mengambil masa berejam jugak nak siapkan
kerana tuannya mengemas sambil membaca..heheheh

Masih ingat dengan n3 saya semalam? Dimana weekend saya dihabiskan dengan mengemaskini semula buku2 saya yang bertabur di dalam bilik? Ya...bilik saya sudah nampak kemasnya..barulah cerah biji mata sikit. Semalam saya menyusun semula buku-buku saya..katalog saya mudah saja..susun ikut nama pengarang. Saya malas nak buatkan sistem pengkelasan sendiri. Saya bukan Afi ya...dan saya juga tak kuasa nak tampal sticker berwarna untuk membeza jenis buku...Ya..saya tidak serajin ulat-ulat buku yang sanggup membalut, meletak nombor dan ada yang meletak riben pada setiap buku yang dibeli...Salah satu sebabnya..selain buku baru, saya juga membeli buku-buku terpakai...jadi..kerajinan tu tak berapa nak ada..biasalah..buku2 terpakai ni ada yang kulit bukunya..nak tengok tak lalu..tapi ada yang saya beli saja sebab saya pentingkan isi di dalamnya...

AFTER.....
Apamacam...kemas tak? Hmmm...Rak dah penuh..terpaksa tindankan
buku2 satu lane sampai 2 baris buku..itupun banyak yang tak ada..
ini kakak saya punya pasal lah ni
balik raya dulu, dia angkut berapa banyak dah....

Dulu2 masa rajin saya datang..saya balut semua buku..tapi yang saya perasan, buku melayu sahaja yang saya balut dan kualiti bukunya baik..mcm tak pernah baca lagi pun ada..kalau tengok koleksi Judith McNaught, Sophie Kinsella, Suzanne Brockmann, Rachel Lee, Lindsay Mckenna, Danielle Steel saya..mak ai...huduh...padahal buku itu yang saya sayang dan dok ulang2 sampai tak terkira banyaknya...tapi tak berjaga...Hmmm...saya tak tahulah sama ada kekemasan buku2 ni akan bertahan lama ataupun tidak...Tadi saya baru balik dari pos ofis urusakan penghantaran buku n unta...lepas tu seperti biasa singgah kedai buku...beli buku lagi walaupun duit dah sengkek..ya..saya tahu masih awal bulan...hahahahah....minggu lepas dah beli buku jugak...minggu sebelum minggu lepas, saya beli 5 buku..takde cash saya pakai swipe aje..asalkan dapat buku ..aduhai..teruk saya ni...
Tadi..risik2 kat staf kedai buku...sebab saya tgk JKP tinggal 2 naskah sahaja...masa mula2 keluar julai lalu saya tgk ada dalam puluh2 jugak..." JKP tu ok tak sales dia?" tanya saya sambil belek2 buku tu kononnya nak membeli..hehehhe
jawab staf tu..." ok kak..JKP memang ok.ramai cakap best...sebab tu dah tinggal sikit dah tu..." hehehhehe..saya senyum sajalah..padahal dalam hati dah berbunga2 dah...takpelah sementara pembaca sudi baca buku...perasanlah sekejap ya...oklah...nak cakap tu aja..hahahah...saya nak membaca buku baru beli ni...cau cin cau...

Comments

Eyzan said…
hahaha...rajinnyer dhiya..rasa cam jeles plak tgk buku dhiya yg tersusun...so weekend nih izan pun nak ikut jejak dhiya..
dhiya zafira said…
Izan...susun jangan tak susun..heheh...masa susun tu ada buku yg dah bersawang..halamak ai...jenuh nak kemas..hahahah..nasiblah kalau malas2 mcm saya ni..hehehe

Popular posts from this blog

SAYA RASA NAK BAKAR PEJABAT POS Kamunting

mutiara kata sasterawan negara

Pre Order DIBUKA SEKARANG - HAQ II