Tuesday, April 29, 2008

kembali semula

SALAM...
Fuh! lama rasanya aku tidak memblogging. Sejak diserang demam selesama minggu lepas, mood aku terus shut down. terasa malas untuk buat apa-apa. Padahal sakit aku bukannya lama pun tapi itulah masalahnya, apabila segala tindakan dan keputusan bergantung pada emosi. Hari ini juga bermakna telah sebulan lebih manusrip tidak langsung aku sentuh. Kadang2 terfikir apa yang jadi apda diri aku ni. menulis pun malas. nak kata tak ada idea, bukan. malah untuk next projek pun aku dah ada jalan ceritanya tapi bila buka je laptop yang pastinya 5 minit kemudian aku akan shutdown balik.
kalau tak pun, teruskan dengan demam aku dengan cerita drama jepun. Hahaha. itulah masalahnya kot. demam yang sampai sekarang tak kebah2 lagi. Semalam aku balik kampung melawat tok. OTW balik aku ajak mak singgah kat Summit bukit mertajam sebab nak cari cd. seingat aku masa aku praktikal di MPSP beberapa tahun yang lalu, aku tahu ada satu kedai cd yang best kat sana. bak kata nak citer apa dia ada. bila keluar aku menjinjing beg plastik yang berisi cerita Hana youri dango 1 & 2, my boss, my hero. 3 dvd yang berjumlah seratus lebih. seperti biasa aku kalau merancang bajet memang tak pernah berjaya. mesti lebih punya. Apa2...tak sabar aku nak menonton cite ni. dan manuskrip pula.....hmmmmm...pasti akan siap.......hehehehe.
p/s- Terima kasih pd semua yang mendoakan kesihatan aku. terharunya.

4 comments:

Noushy Syah said...

Salamz Kak Dhiya..yeyy!! Welcome back..yeah rite, missed you too.

Alhamdulillah you are OK now..wahhh jgn malas2 yea..bole siapkan the next novel:p

All the best kak Dhiya.

natrah said...

Dhiya,

betull lah kan drama jepun korea semua tu boleh jd ketagih kan?rasa lepas tgk nk tgk lagi...tu I malas nak start,karang tak jd kerja :)
so hopefully you are well by now and can freshly start back all ur work plus blogging..hehehhee

dhiya zafira said...

Noushy....
ya Alhamdulillah...dah sihat dah sekarang.hahahha..Insyaallah akak dah tak malas dah sekarang. thanks ya noush...all the best 2 u 2

dhiya zafira said...

Salam Natrah...

memang betoilah. saya dah addict dah balik dengan citer jepun ni. korean punya drama rehat kejap. saya tak suka tgk drama korea kt tv..sebab guna bahasa mandarin. saya prefer bahasa korea yang lebih sedap bunyinya..hahahh..lagipun sama mcm natrah...kalau dah start tgk...memanglah takleh tinggal.

p/s- dah sihat dah...tq..hehhehe

OFFER HATI BERGETAR RINDU

OFFER RM20 (sm)/ RM 25(ss)  termasuk pos throwback 🔙  novel ke 5 yang terbit pada Mac 2011. Terbit selepas hanya 7 bula...