Thursday, November 15, 2007

aku boleh buat


Salam...
Alhamdulillah, semangat aku makin hari makin kuat. Semalam hampir 6 jam aku depan laptop. Selalunya waktu idea aku mencurah-curah selepas sembahyang maghrib. Kalau tiada hal yang menganggu Insyaallah kerja aku memang produktif. dan kalau terganggu pun selalunya disebabkan TV. Semalam aku tidak bermula dari kebiasaan. Aku bermula lebih awal dari itu. Lepas balik kerja, aku rehat sekejap. lepas asar, aku mulakan kerja dengan azam yang kuat. semasa menekan button on pada laptop, aku motivasikan diri sendiri. tak kisahlah kalau aku tidak dapat menaip walau satu baris pun, tapi apa yang pasti aku mesti buat sesuatu pada manuskrip itu.
Dan semasa aku menutup laptop tepat jam 12 malam, aku senyum sendirian. Aku bangga dengan diri aku sendiri. untuk hari itu aku berjaya menewaskan halangkan terbesar dalam diri aku iaitu malas. yeah...aku mampu lakukannya.
Semasa menulis aku akan hadkan masa aku paling lewat pun sampai pukul 1 pagi. Aku tidak mahu oleh kerana terlalu menumpukan pada penulisan, tanggungjawab aku yang utama di tempat kerja terabai pula. Apa pun aku akan pastikan minat dan tanggungjawab aku berjalan seiring.

No comments:

OFFER HATI BERGETAR RINDU

OFFER RM20 (sm)/ RM 25(ss)  termasuk pos throwback 🔙  novel ke 5 yang terbit pada Mac 2011. Terbit selepas hanya 7 bula...