Wednesday, November 07, 2007

bayar hutang

salam...
Aku ingin membayar hutang pada adhan yang telah men'tagged' aku sebelum ari raya ari tuh...so adhan...inilah 8 perkara tentang aku ;
1. Suka suka tgk tv, dengar lagu, dengar radio yang berbahasa inggeris. selalunya mix / hits / light n easy yang menjadi pilihan. kalau naik keta ngan adik aku lagu jer tangan dia menukar channel. selalunya kami akan bergaduh menegakkan minat masing2.hihihi..bukannya aku tak dengar / tgk citer melayu tapi....adakalanya keinginannya tu tak ada...aku hanya akan tgk kalau species eman manan, nasir bilal khan, rosham yang berlakon...
2. Berkaitan dengan tv jugak...aku tak pernah tengok cerita2 samarinda yang selalu bermain kat tv3 tuh. walaupun pelakon hebat mana sekalipun berlakon...aku tak pernah tgk...sebabnya....1. balik2 cerita asyik sama. ( tgk masa iklan - itupun sebab adik aku) 2. Aku tak suka tgk citer pendek2. setengah jam...aku memang malas nak melayan kecuali citer komedi. 3) godaan citer grey's anatomy, csi, ncis, prison break lebih hebat.
3. Aku sukakan buku. ntahlah tak dapat baca pun asalkan dapat belek pun jadilah. so, maknanya memang sudah termaktublah hidup aku dapat kerja di perpustakaan ni.
4. aku teringin nak bungee jumping, river rafting, scuba diving, naik roller coaster yang paling laju n tinggi. masa form 6 aku ngan member pergi sunway lagoon. pakai baju kurung lagi.. hahahha...tapi itu tetap tak menghalang kami naik semua benda2 yang bisa meluruhkan jantung....mat saleh pandang kami semacam jer...hahah ntah dari kampong mana bebudak ni datang ntah....
5. Aku dapat lesen tahun 2002. tapi baru tahun ni aku berani n boleh memandu. 5 tahun aku gantung lesen sebab aku menyebabkan kereta ayah aku becium dengan tiang elektrik. semenjak tuh...sapa pun tak berani kasi aku pinjam keta. tapi sekarang....hihihii dah terer dah....
6. aku tak suka coklat. terutamanya ais krim ataupun kek coklat. selalunya pilihan aku vanilla, strawberry, rasberi...dan bermacam beri lagi asalkan bukan coklat. bukan tak boleh makan...boleh tapi kalau boleh elak...tu memang aku elak...
7. Aku suka beli handbag yang besar2. salah satunya senang nak bawak buku. pastu senang nak membuang sampah. kalaulah korang tengok apa dalam handbag aku......hai...(mengeluh). kertas2 memang banyak...esp kalau idea datang mendadak....
8. Aku suka keta suv.....nampak macho n independent pulak w/pun pompuan yang bawak....hmmmm agaknya bilalah aku dapat naik CRV ku....huargh.......
* OK...dah abis...dahlah...jangan nak tag aku dengan soalan yang sama. aku tak larat nak pikiaq dah....adhan harap berpuas hati....

2 comments:

Anonymous said...

Akak pula mmg tak berpeluang nak tgk tv . Bila anak2 blk sekolah , tv dikuasai sepenuhnya oleh mereka. Kadang2 siap bergaduh2 lg dgn anak2 . Akhirnya terpaksa mengalah . Masuk bilik , ambil buku terus baca . Konon2 merajuk la tu . Hehehe...

~ Ila ~

dhiya zafira said...

hihiihih....

mak saya pun cakap mcm tu...hahhah...beli tv satu lagi....

OFFER HATI BERGETAR RINDU

OFFER RM20 (sm)/ RM 25(ss)  termasuk pos throwback 🔙  novel ke 5 yang terbit pada Mac 2011. Terbit selepas hanya 7 bula...