lagi komen RUD (spoiler alert)


Salam.....

Tadi aku menerima emel dari Adhan yang baru selesai membaca RUD....Setelah debaran menunggu novel aku keluar...kini aku menghadapi debaran dalam bentuk yang lain pula iaitu menanti komen-komen daripada pembaca yang sudi membaca RUD...
Kepada sesiapa yang mungkin tertanya-tanya, bagaimana sebenarnya kisah RUD ini mungkin ini boleh membantu anda semua...saya paparkan sebahagian dari emel yang diberikan..
Kepada Adhan....terima kasih banyak2 ya...


ok,saya suka RUD..dari gaya penulisan awak ni, saya nampak dah banyak kemajuan (ye lah, dah buku ke-3 kan..)...jalan cerita pun straight je..takde payah nak fikir teruk-teruk...gaya bahasa pun mudah, takde nak bunga-bunga...bukanla saya ni 'anti' ayat bunga-bunga tapi kadang-kadang kalau ada ayat bunga-bunga tu jadi macam jiwa-jiwa pulak hehehehe..

cara awak tulis tentang Amie Najla' memang saya kagum...saya tahu awak mesti dah buat banyak rujukan dan disebabkan telitinya awak 'melahirkan' Amie, saya rasa macam awak pergi interview perempuan yang betul-betul mengalami penderitaan jiwa macam tu...untuk watak-watak sampingan tu pun saya puas hati la sebab saya boleh 'masuk' dalam 'diri' diaorang tu...

keseluruhan jalan cerita, saya puas hati..tapi sebenarnya saya tak sangka macam tu ending dia..saya tak sangka betul perkara yang menimpa Suraya tu...memang saya tak dapat nak tahan sebak masa Jad luahkan rasa hati dia demi untuk 'melepaskan' Suraya..saya macam dapat rasa kesedihan tu...ye lah, hati siapa tak sedih kan..nak lepaskan orang tersayang buat selamanya...tapi ending yang awak buat tu memang ada dalam realiti kehidupan kita...nak tak nak kena terima..

walaupun sekadar cerita tapi selalunya kita buat cerita berdasarkan pengalaman dan pemerhatian..kan? saya suka la ending tu walaupun begitu sebab tak perlu saya nak fikir
apa yang terjadi lepas tu (saya kata gini sebab ada penulis suka buat ending tergantung..hehehehe)

Comments

Popular posts from this blog

PRE ORDER ~ JAUH KAU PERGI

SAYA RASA NAK BAKAR PEJABAT POS Kamunting

mutiara kata sasterawan negara