Thursday, August 13, 2009

AL-FATIHAH

foto dari munajathamba.blogspot.com

Salam...

Terkejut aku tadi apabila mengetahui bahawa Ustaz Asri dari kumpulan Nasyid RABBANI telah kembali ke Rahmatullah. Aku memang suka dengan alunan zikir-zikir dan doa yang dialunkan oleh arwah ini. Seingat aku semenjak aku tingkatan 3 lagi ( 16 tahun lepas) aku mengenali arwah yang menganggotai kumpulan nasyid Nada Murni ketika itu. Duduk di sekolah asrama aliran agama, sebarang bentuk muzik haramkan di asrama kecuali nasyid. Siapa yang ada walkman dan kaset ketika tu memang kena pandai sorok kalau tidak memang warden akan rampas. Tapi aku ingat lagi kaset nasyid aku ini selamat memanjang. Tak payah2 penat nak sorok2...gerenti akan selamat punya. Antara lagu nasyid alunan arwah, aku paling suka lagu Munajat ini. Sayu dan mengusik hati. Hmmm...antara lain sebabnya ada menyebut nama aku...semoga ALLAH SWT mencucuri RAHMAT ke atas rohnya.

MUNAJAT

Tuhan… kubisikkan kerinduan
Keinsafan… pengharapan…
Tuhan…kusembahkan pengorbanan
Membuktikan kecintaan

Bisikanku untukMu
Munajatku mohon restu
Semoga cintaku bukan palsu
Pada desiran penuh syahdu
Gelombang lautan rinduku

Munajatku dalam syahdu
Merindui maghfirahMu
MardhiahMu dalam restu
Harapan tulusnya hatiku

Kurindukan pimpinanMu
KeagunganMu dalam doaku
Kebesaran pada kudratMu
Ia membina rohaniku

Tuhan… kubisikkan kerinduan
Keinsafan… Pengharapan…
Tuhan…kusembahkan pengorbanan
Membuktikan kecintaan

Ujian kepahitan di dalam kehidupan
Padanya ada kemanisan
Ketenangan dan kebahagian
Bayangan syurga idaman

Munajatku dalam syahdu
Merindui maghfirahMu
MardhiahMu dalam restu
Harapan tulusnya hatiku

Kurindukan pimpinanMu
KeagunganMu dalam doaku
Kebesaran pada kudratMu
Ia membina rohaniku

Tuhan… kubisikan kerinduan
Keinsafan… pengharapan…
Tuhan…kusembahkan pengorbanan
Membuktikan kecintaan

No comments:

OFFER HATI BERGETAR RINDU

OFFER RM20 (sm)/ RM 25(ss)  termasuk pos throwback 🔙  novel ke 5 yang terbit pada Mac 2011. Terbit selepas hanya 7 bula...