Pesta Buku Alaf 21


Salam...

Rasanya n3 aku ni dah memang ketinggalan keretapi. Event dah berlaku hampir seminggu yang lalu dan hanya aku seorang saja yang belum mencoret apa-apa.
Sebenarnya, datang ke pesta buku Alaf 21 memang tiada dalam agenda aku weekend lepas. Ya aku memang bercuti dan aku akan ke tg.malim dan aku tidak menyangka pihak Alaf akan menjemput aku ( ingatkan pesta buku ini berjalan tanpa kehadiran penulis). Dan bila Kak Saadi call, aku dengan serba salam menolak kerana memikirkan rancangan aku di Tg. Malim dan aku tak pasti sama ada Kakak aku begitu rela hati mahu membawa aku ke sana.

Lepas tu aku fikir kembali, dan sememangnya aku rasa serba salah. Aku call kakak dan tanya dia sama ada mahuah dia menemani aku ke Shah Alam....Yess!!! nasib baik dia setuju. serta merta aku call kak Saadi kembali dan menyatakan persetujuan aku.

Oleh kerana aku ke tg. malim bersama emak, 2 adikku dan anak saudara, bermakna aku akan membawa mereka sekali ke Shah Alam. mujurlah ada sepupu aku yang tinggal di seksyen 24. Jadi tidak jenuhlah keluarga aku yang lain menunggu. hahahha. sebelum tu aku siap bawa mereka melawat alaf dulu. emak apalagi bila tengok buku masakan dan gubahan terus rambang mata. kakak aku pulak dok melepak tengok berapa buku aku terjual..hahahha. dia pulak yang excited.

Kat pesta, aku bertemu Pokcik Mersik, Abang long, Kak Meen, Shai dan Junaidi dari msjbox dan tak lupa juga Fad. Akhirnya dapat jugak aku bertemu mata dengan Fad..heheheh. Masa aku datang lagi aku dok perasan ada seseorang yang asyik memandang aku. Bila aku duduk melepak bawah khemah dengan abang long dan mersik, dia memandang lagi sampai abang long tegur " kenapa budak tu dok pandang sini?" hahahahah...last2 fad datang n perkenalkan diri.
Petang tu sambutan amat menggalakkan. Aku memang hepi kerana Laila Kamilia dan Lynn Dayana pun datang bertandang. hmmmm..memang lama tak jumpa mereka. Apa pun terima kasih kepada pihak Alaf 21 kerana sudi menjemput aku.

Comments

hehehe,malunyer...akak n abg2 kat situ perasaan ye????fad xbrani nak tegur takut tersalah orang tp nampak gaya mcm akak...nasib baik ada kak meen...dia yg bgtau kat saya yg akak ada kat khemah tu...*blushing*=)
dhiya zafira said…
hiiihihihih...

memang perasan pon fad dok pandang2. hahahahaha

Popular posts from this blog

PRE ORDER ~ JAUH KAU PERGI

SAYA RASA NAK BAKAR PEJABAT POS Kamunting

mutiara kata sasterawan negara