Friday, December 28, 2007

help....

Salam...

Selesai menghantar manuskrip ke 2 aku bercuti sekejap dari mengarang. Bukan berhenti sepenuhnya cuma aku perlu kembali segarkan fikiran supaya rentak penulisan novel pertama dan kedua aku tidak terpengaruh ke dalam novel ke 3. Dalam kepala aku telah tercanai beberapa idea namun aku masih tidak tahu keputusan apa yang perlu diambil. Satu idea berkisar kekeluargaan bercampur dengan action - romance(cewah) dan idea seterusnya masih dengan tema CINTA.

Secara jujurnya aku lebih suka cerita yang menyelitkan unsur2 aksi dan suspen. Kalau lihat pada koleksi buku aku pun lebih kepada genre sebegini. namun sebagai penulis aku sendiri buntu sama ada perlu mengikut minat pembaca ataupun minat aku sendiri. Aku takut kalau aku setia dengan minat, beberapa kerat sahaja yang membacanya. Dan kalau aku teruskan pada permintaan ramai pembaca yang lebih mengemari kisah cinta, aku takut risiko lain pula. Cerita klise, tiru buku lain, tak ada idea baru...balik2 cinta...cinta. argh....takut aku kalau pembaca menggelarkan aku sebegini.

Aku lihat pada blog rakan Penulis yang kreatif, John Norafizan melalui soal selidik yang dijalankan, seramai 62 orang memilih cerita bertemakan cinta dan kekeluargaan dan hanya 3 orang sahaja memilih tema aksi(thriller dan polis)...dan 3 orang itu termasuk aku...bimbang? tentu sekali kalau aku mahu teruskan dengan genre ini.

Apa pun aku perlu menanti komen daripada editor aku terlebih dahulu. sama ada novel action romance aku ini diterima ataupun tidak. pergh....kacau dan payah sekali. walaupun aksi namun aku tetap selitkan unsur-unsur percintaan yang bisa mengetarkan jiwa...hahhahaha( perasan je aku nih).

sebelum tu, dalam menunggu aku menghabiskan masa dengan membaca buku-buku di bawah ini...hahahhaah heaven.....

No comments:

OFFER HATI BERGETAR RINDU

OFFER RM20 (sm)/ RM 25(ss)  termasuk pos throwback 🔙  novel ke 5 yang terbit pada Mac 2011. Terbit selepas hanya 7 bula...