Thursday, June 23, 2011

Wordless Wednesday? hhmmmmm...Not

Salam...

Aduhai mood saya menulis di dalam blog semakin kuranglah. Oleh kerana dah terlalu lama blog saya ini menyepi, jadi malam ini, saya gagahkan juga untuk bercerita. Suppose hari ni hari wordless wednesday kan? Tapi peduli apa saya..nak cerita juga..heheh Untuk pengetahuan semua, phase pertama saya dalam jiwa kacau sudah berakhir. Dalam berjiwa yang agak keliru dan bingung, akhirnya berjaya juga saya menyiapkan apa yang diminta walaupun melanggar dateline yang saya sendiri janjikan. Seminggu ini saya memang langsung tidak menulis. Saja mahu rehatkan otak sebelum menumpukan semula ke fasa ke 2 Jiwa kacau. Dan hanya selepas itu, barulah saya akan kembali kepada Jimmy's Story.
SEBELUM
Masih ingat pada cerita saya yang ini, semenjak dari n3 saya pada tahun lepas itu, saya masih menulis menggunakan kerusi karat itu..hehehe...nampaknya tak siapa yang sudi membelikan saya kerusi baharu, jadi terpaksalah saya membeli sendiri. Hmmm...Saya pun tidak tahu apa gilanya saya hari itu, bukan sahaja kerusi, tetapi saya terus membeli pc, meja dan kerusi baharu. Aduhai...manusia ini bila sedang jiwa kacau, mmg boleh jadi gila. Saya sebenarnya mahu membeli pc. Malas mahu menaip di laptop sudah. Tetapi saya tahu kalau membeli desktop, saya tak suka wayar yang brsepah dan bersambung ke CPU. Jadi, saya bercadang mahu membeli All in one desktop saja. lebih mudah dan tidak memakan banyak ruang. Selebihnya saya mahu menulis di skrin yang besar. Nak membeli I MAC...tersedak saya tgk harganya..Jadi..alternatif lain beli sahaja desktop yang mempunyai keluasan yang sama tetapi lebih murah. Mahu membeli I pad atau galaxy tab pula seperti tiada kepentingan untuk saya. Saya mahu sesuatu yang membuatkan saya kembali bersemangat untuk menulis..jadi satu petang...saya just pergi beli ALL in one desktop tu...Selesai membeli, saya ke kedai perabot mahu mencari meja komputer baharu. Tapi akhirnya bukan meja pc yg saya beli..tetapi meja lain...sebab meja pc biasa tak akan muat dengan skrin saya..lepas meja, saya usha kerusi pula..Aduhai..sehari 3k melayang...hmmm..nak meraung rasanya...tapi tak apalah..mudah mudahan selepas ini saya kembali aktif menulis...eh yeke? macam makin malas je rasa...heheh...nak tngok tak apa yg saya beli??..ini dia..jeng..jeng..jeng...(Minus the printer ya)



SELEPAS


2 comments:

Kak Aya said...

salam dhiya

kak aya rasa memang 200% semangat menulis datang menerpa dalam jiwa kalau mcm ni gaya , semuanya serba baru....

baguslah,tak sabar tunggu Jimmy ni..

dhiya zafira said...

wkumsalam Kak Aya


Awal2 memang bersemangat kak..lepas tu sama jugak je.hehehehe

OFFER HATI BERGETAR RINDU

OFFER RM20 (sm)/ RM 25(ss)  termasuk pos throwback 🔙  novel ke 5 yang terbit pada Mac 2011. Terbit selepas hanya 7 bula...