Dennis oh vs Izz Karami

Salam...
Kali ini aku mahu menulis n3 mengenai sebuah blog yang aku temui sewaktu aku mengoogle novel kedua aku RINDU BELUM BERHENTI. Terima kasih juga kepada yot is yati kerana memberi keizinan aku untuk menyalin kembali n3 blognya. Malah tajuk n3nya pun aku ambil sekali. Antara komennya ialah...;
" ha..sape lak izz karami ne? izz karami ni adalah sebuah watak dalam novel karya [tak ingat] tajuk rindu belum berhenti. jatuh tangga cinta betul la aku ngan watak ni. kisah seorang abang yang bercinta ngan minah seblah rumah. turn to be penjenayah yang sangat misteri. kacak hebat lagi tergugat jantung membacanya. ntah ler..macam ade spirit la baca novel ni ditambah ngan watak izz karami tuh. nama pun very the....tergoda aku. tak leh tules banyak..jatuh cinta ni jatuh cinta...sampai bole tergila kejap pegi gugel nama izz karami kot2 ade insan nama serupa. heh...nan-ado. chop! nk buh nama anak aku. sudah..mengarut da ni. ko gi balik cepat sebelum merepek lagik neh.sesungguhnyer...semangat kental..ketenangan, kefirasatan dan kesabaran izz karami yang menggunung tinggi tu membuatkan aku jatuh cinta. eh sudahlah kau! novel jek pun...merepek ape lagik ni. balik skang! "
Secara jujurnya, selepas membaca n3 tersebut aku tersenyum kerana tidak menyangka impak yang ditinggalkan oleh Izz karami @ cukup hebat. Sebagai seorang pembaca juga aku memahami perasaan pembaca yang sukakan watak Izz ini kerana aku juga berperasaan sedemikain. Kalau bukan aku yang menulis, aku juga tetap akan jatuh cinta dengan Izz. Bukan kerana ketampanannya tetapi kerana kekuatan karekternya. Mungkin Izz yang bermain senjata dan menyelamatkan heroin itu benar-benar terserlah keperwiraannya.
Sebagai Penulis, aku berbangga kerana sekurang-kurangnya aku meninggalkan sesuatu impak yang cukup manis kepada pembaca. walaupun tidak semuanya suka dengan novel2 aku tetapi apabila ada yang sanggup melukis grafik watak Izz n dinie dan menulis n3 tentang watak ini, aku benar-benar terharu. Aku amat-amat menghargainya. Anda semua menyebabkan aku bertambah bersemangat untuk menghasilkan novel yang lebih baik.
Semoga Allah mempermudahkan aku dalam bidang ini. Aminn..

Comments

Eka Fahara said…
Semoga Allah mempermudahkan Dhiya dalam bidang ini.Amin.
dhiya zafira said…
Kak Eka...

Terima kasih atas sokongan akak yang tidak berbelah bahagi

Popular posts from this blog

SAYA RASA NAK BAKAR PEJABAT POS Kamunting

Pre Order DIBUKA SEKARANG - HAQ II

mutiara kata sasterawan negara