Tuesday, April 28, 2009

coretan 2

Salam...
Hari Jumaat lepas saya bersama emak dan adik ke tanjung malim untuk bertemu kakak. Selain daripada bertemu dengan kakak, saya mempunyai agenda lain iaitu mahu ke pesta buku. Ya...untuk hujung minggu yang terakhir, saya juga mahu berasa kemeriahan yang berlangsung. Seperti yang diketahui, saya tidak datang untuk bertugas di bf, tapi kedatangan saya kali ini hanya untuk memeriahkan suasana dan bertemu dengan rakan-rakan yang memberi saya semangat dan kekuatan untuk menempuh segala cabaran dan dugaan apabila bergelar penulis. saya akui, tanpa mereka saya mungkin juga sedikit kehilangan arah. selain itu juga, saya mahu membawa emak melihat sendiri suasana bf ini. Sebelum sampai, saya sudah memberi amaran kepada emak, bahawa tempat itu nanti akan bising, terpaksa berhimpit, panas dan segala-galanya yang menyebabkan sesiapa sahaja boleh menjadi tidak tenteram. saya tahu, emak memang tidak suka dengan suasana begini namun saya memujuk juga. sekurang-kurangnya emak boleh melihat bagaimana terujanya semua manusia bersaing mendapat buku2 kegemaran.
tepat sepertu jangakaan....lepas 15 minit emak berhimpit dengan orang ramai, emak sudah bising mahu keluar. saya tidak salahkan emak. saya pun juga berasakan perasaan yang sama. inikan pula emak yang sudah tidak cergas seperti dahulu lagi. Sudahnya saya dan kakak membawa emak bershopping di the mall.
Bila emak pulang, saya tidak ikut serta. saya kembali ke booth alaf, menyibuk di situ. hahahhaha...kedatangan yang penuh dengan misi. Dan sepanjang 2 hari di sana banyak yang saya fikirkan. hmmm...tidak perlulah korang semua tahu apa yang saya fikirkan. petang ahad saya kembali semula ke Tg. Malim. Hari Isnin pukul 11 pagi, saya tiba di taiping dan sebaik sahaja kaki melangkah masuk, saya mendapat panggilan daripada HQ. saya diminta ke Ipoh selama 2 hari untuk berkursus. huaa...huaaa..huaa..penat masih belum hilang, saya terpaksa memandu ke Ipoh semula.

No comments:

OFFER HATI BERGETAR RINDU

OFFER RM20 (sm)/ RM 25(ss)  termasuk pos throwback 🔙  novel ke 5 yang terbit pada Mac 2011. Terbit selepas hanya 7 bula...