buku n cinta


Salam

Aku pernah terbaca satu petikan dalam buku( tajuk tak ingat) yang menyatakan untuk mencari/memilih cinta ni seperti membaca buku.

1. Ada yang melihat covernya sahaja. bila cantik terus capai dan bayar. tapi bila dibelek2 isinya tidaklah secantik cover di luar.

2. Ada yang Cover cantik dan isi pun memang menarik. beruntunglah kepada siapa yang membeli.

3. Ada yang cover sedang2 sahaja malah menakutkan sampai nak beli pun ragu2 tapi bila mula membaca, kita tidak boleh letak. kita sentiasa ingin tahu. dan selalunya ayat begini akan keluar " tak sangka ya......."

4. dan Yang paling haru cover tak cantik dan isinya pun hampeh...hmmm.....


Untuk mengenali seseorang juga seperti membaca buku, cuma bagaimana caranya anda membaca.

-Ada yang baca dari muka depan sampai habis. tidak skip walau satu muka surat. setelah habis baru buat kesimpulan sama ada cerita itu best atau sebaliknya.

-Ada yang membaca dari awal namun sampai satu detik,dia merasa bosan kerana cerita itu tidak seperti yang diharapkan lalu memilih buku yang lain.

-Ada yang bermula dari tengah dan belakang dan menyatakan " mungkin cerita ini best..." lalu dia akan bermula dari awal.

*Apa pun buku yang paling best ialah buku yang bila kita baca kita tidak mampu untuk meletaknya. dan apabila sudah habis dibaca kita akan merasa kepuasan yang amat sangat.....hiihihi

Comments

Popular posts from this blog

SAYA RASA NAK BAKAR PEJABAT POS Kamunting

mutiara kata sasterawan negara

PRE ORDER ~ JAUH KAU PERGI