Tuesday, June 26, 2007

ragam

Salam...
Dalam 2 minggu ni 2 buah komputer baru sampai di Library...siap dengan talian internet. budak2 yang datang ke library selalu tanya.. bila nak boleh guna...Aku sampai tak tau nak kata apa...iyalah...bukan aku yang incharge dalam pemasangan semua benda tu...Dlm hati. aku sendiri tak sabar...iyalah inilah salah satu caranya aku hendak menarik perhatian pengguna untuk menjadi ahli perpustakaan.
Minggu lepas, secara rasminya pc-pc ini boleh digunakan. once aku bukak untuk umum...budak-budak berebut2 nak guna...dalam hati aku terfikir...napelah budak2 ni macam ni..gaya depa mcam tak pernah tgk komputer seumur hidup depa.
Aku ingatkan bila kemudahan dah ada...berebutlah budak2 ni mencari ilmu @ maklumat yang berguna...tapi..soalan yang paling kerap ditanya; " akak game apa ada dalam pc ni? akak mana tempat nak download game?" Hahaha...berani bebudak tu tanya soalan itu pada aku...? jangan haraplah aku nak memuat turun semua benda tu untuk depa. kalau nak main game pun..main game yang memang dah ada dalam pc nih...hihihi...
Ada yang lebih canggih..bukak you tube untuk tgk citer....hmmm...Aku tak kisah sebenarnya. sebagai permulaan biarlah depa rasa seronok sedikit. Iyalah..kalau awal2 lagi aku dah halang...mahu jer kosong library aku nih..nak main game pun at least kena berfikir jugak kan....tapi aku tahu...budaya macam ni tak boleh dibiarkan....rosak budak2 tu nanti. Kalau sudah diberi kemudahan, maksimakanlah kemudahan yang diberi dengan sebaik mungkin. bukan dengan cara begini...bukan dengan terus melalaikan mereka....

No comments:

OFFER HATI BERGETAR RINDU

OFFER RM20 (sm)/ RM 25(ss)  termasuk pos throwback 🔙  novel ke 5 yang terbit pada Mac 2011. Terbit selepas hanya 7 bula...