Thursday, August 17, 2006

ntahlah....

Hehe...minggu ni aku nak balik kampung lagi. ayah call beberapa hari yang lepas kata aku dapat panggilan interview. sebelum ni aku ada mohon untuk bertukar tempat kerja. bukan aku tak seronok kerja dekat upsi. seronok memang seronok. aku rapat dengan semua officemate aku. kalau nanti aku kerja kat tempat lain pun mungkin agak mustahil aku akan dapat teman serapat mereka di upsi.
bila dah letak ganggang, aku diam sekejap. memikirkan keputusan apa yang akan aku ambil sekiranya aku berjaya dalam interview nanti. aku memang suka. dapat kerja kat hometown sendiri. duduk dengan parent. payah bayar sewa. makan pun mak masak.(ceh...tua bangka pun harap mak masak lagi). lagipun tempat kerja tu tersangatlah dekat dengan rumah aku. memikirkan perkara itu membuatkan aku bertambah seronok. tapi apabila memikirkan tugas yang bakal aku laksanakan mungkin membuatkan aku cuak sedikit.
aku ni sebenarnya lebih suka sibuk dari duduk relaks tanpa kerja. aku akan jadi rimas kalau tak ada kerja yang nak dibuat. duduk di perpustakaan upsi ni memang tak menang tangan. dengan tugas hakiki lagi, lain2 tugas yang diarahkan lagi.kadang2 aku kena ot jugak. memang sibuk terutama masa mula semester. yerlah...bila dah sentiasa sibuk aku takut aku akan jadi cepat bosan kalau aku berkerja di library yang lebih kecil.
apa yang membuatkan aku mahu menukar tempat kerja??? hmm..mungkin prospek kerja tak berapa bagus kat sini. aku ni ada degree tapi kerja sebagai support staff je. infact aku ada cerita dalam n3 sebelum ni mengenai nasib 2 orang kawan aku. hehe..nak merajuk jugak dengan upsi ni.
entahlah...biarlah kerja kat tempat kecil sekalipun. biar lengang sekalipun, tapi kalau itu yang dapat menjamin masa depan, aku redha. memang upsi yang bayar gaji aku. tapi rezeki ditangan tuhan.

No comments:

OFFER HATI BERGETAR RINDU

OFFER RM20 (sm)/ RM 25(ss)  termasuk pos throwback 🔙  novel ke 5 yang terbit pada Mac 2011. Terbit selepas hanya 7 bula...