jangan bilang tidak - Rafii Ahmad + Ayushita

Ku pernah punya cinta namun
kini ku sedang suka kamu
Cintaku dulu tlah kubuang jauh
kini ku ingin kamu
Ku pernah menyendiri di sini ku akan terasa sepi
Walaupun bibir penuh gelak tawa namun hatiku sepi

Jangan bilang tidak bila kita belum mencoba
Siapa yang tahu akan sama hatimu dan juga hatiku
Lamanya bercinta bertahun tahun putus juga
Kuharapkan dengan dirimu
walaupun singkat pendekatan
Cinta kita kan abadi

Ku pernah punya cinta namun
kini ku sedang suka kamu
Cintaku dulu tlah kubuang jauh
kini ku ingin kamu

Jangan bilang tidak bila kita belum mencoba
Siapa yang tahu akan sama hatimu dan juga hatiku
Lamanya bercinta bertahun tahun putus juga
Kuharapkan dengan dirimu
walaupun singkat pendekatan
Cinta kita kan abadi
Jangan bilang tidak waktu dicium aku bingung
Namun dada ini bergetar pipipun semu
Namun aku mohon jangan bilang tidak
p/s- aku tak pernah mendengar lagu ini sehingga semalam dan aku terjatuh hati dengan lagu ini. paling suka dengan ayat ' jangan bilang tidak jika kita belum mencoba'. iya...jangan sesekali kita berputus asa sekiranya kita menginginkan sesuatu. jangan biarkan perkara yang remeh menjadi halangan sedangkan masih ada jalan untuk kita berusaha dan mencoba...

Comments

Lynn Dayana said…
Ya, jgn bilang tidak... TAPI kalau kebenaran sdh tersua di depan mata, apa lagi yg nak kita elakkan? X kn, nk terus menipu diri sendiri. Weh.... sedihnya lagu ko...
Eka Fahara said…
Dhiya,
Akak suka lagu ni....suka sgt. dengan melodynya.Suka sangat dengan liriknya.
Lynn,
hehehehehehe....Perlukah bilang TIDAK bila hati kata YA!!!!
Noushy Syah said…
Kak Dhiya...amazing lyrics...a Msian Song?

'love is in the air'...:p

Have a gr8 weekend Kak Dhiya.Always be happy yea.So are you in Taiping now?
Lynn Dayana said…
Alahai kak eka... menidakkan yg ya memang susah tapi...mengiyakan yg tidak lagi susah...kak, krn mcm menipu diri sendiri namanya tu. The nice feeling won't stay in ur heart for forever. Sekejapan akan hilang...
dhiya zafira said…
Lynn...

kalau kebenaran sudah di depan mata, jangan elak, jangan cuba menipu diri. hadapilah dengan tabah dan berani.
dhiya zafira said…
Kak eka,

pertama kali saya dengar lagu ni memang dah jatuh chenta. hihihihi...
bila hati berkata ya, dan mulut berkata tidak, hanya hempedu, jantung dan penreas saja yang mendengarnya.hihihihi
dhiya zafira said…
Noush...'
lagu ni lagu artis indonesia. akak suka muzik dia. lirik pun bagus. hihihi...

yup..akak memang tinggal di taiping.
dhiya zafira said…
lynn...

yang sekejap itulah kita perlu hargai sepenuhnya.
Anonymous said…
Your blog keeps getting better and better! Your older articles are not as good as newer ones you have a lot more creativity and originality now keep it up!
dhiya zafira said…
Anonymous...

Thank u very much 4 the compliments. im realized, i've put so much effort in writing all the details that happened in my life so far, which i've never done it before.back then i just wrote as simple as i can. mayb that what make it more interesting now...
wish u could introduce urself though...

Popular posts from this blog

SAYA RASA NAK BAKAR PEJABAT POS Kamunting

PRE ORDER ~ JAUH KAU PERGI

mutiara kata sasterawan negara