Posts

Showing posts from August, 2007

book fair MERDEKA

JANGAN LEPASKAN PELUANG MENEMUI BARISAN PENULIS ALAF 21 DI PWTC
SEMPENA menyambut 50 tahun merdeka, Alaf 21 turut mengambil bahagian dalam jualan buku di PWTC pada 30 Ogos - 2 September 2007. Untuk kali ini, Alaf 21 dengan bangganya membawa barisan penulis yang akan menemui para peminat mereka di sana.Jadi, untuk memeriahkan gerai Alaf 21 nanti, apa kata anda beli buku atau bawa buku yang sedia ada dan kamera untuk mengabadikan kenangan bersama mereka. Minta tandatangan pada buku masing-masing... pastinya akan berasa seronok. Berbual mesralah dengan mereka. Untuk menemui mereka, sila lihat jadual di bawah.Oh, ya... pastikan anda mendapatkan buku-buku Alaf 21 yang terkini. Semua buku yang dijual akan diberi diskaun yang berpatutan. Gerai kami akan dibuka dari jam 10.00 pagi - 10.00 malam. Jumpa anda di sana!

JUMAAT
Anis Ayuni, Lily Haslina Nasir

SABTU
Lily Haslina Nasir, Maria Alina, Dhiya Zafira, Ilani Mysara

AHAD
Ramlee Awang Murshid, Dhiya Zafira, Haiza Najwa, Lily Haslina Nasir, Sharifah …

saja bersantai

Image

Komen

" Karya sulung Dhiya Zafira. kira bagus la sebab macam orang yg dah biasa buat novel jer. tak macam karya pertama. sesetengah tu kita baca hasil karya kedua, ketiga, belum tentu sebaik ini. Tahniah buat Dhiya Zafira.. errr tengah buat 2nd novel ke? :) Bagi saya citer ni cukup ramuan utk menjadikan sesuatu novel menarik.Ada cinta, ada chemistry antara watak utama (especially hero ngn heroin la), ada cemburu, ada konflik, ada misteri masa lampau, ada perselisihan dan isu utama pergolakan citer ni agak stereotype la dgnkisah2 lain iaitu salah faham, miscommunication. the key word is *loudwhisper* CAAAKAAAAP.. hehe.. tapi kalau cakap, nanti tak jadi citerla pulak ek? Bila alia nak citer taufik tak nak dengar. bila taufiknak dengar alia pulak tak nak citer.. nak kena luku alia ngan taufik ni. cara penceritaan masa mula tu yg membiarkan pembaca tertanya tanya kedudukan cerita tu memang baik kerana itu akan menjadi kan pembaca curious dan akan terus membaca hingga satu persatu persoalan te…
Image
Salam...
Minggu ni minggu cuti sekolah. bebudak sekolah termasuk emak bapak dan cik2 yang mengajar bebudak ni mesti seronok punya kan...Iyalah...boleh bangun lewat...boleh berjaga sampai lewat malam tgk tv yang dulunya masa waktu sekolah tak ada peluang langsung nak tengok. Aku...hihihi aku bukan cikgu so cuti ke tak cuti ke tetap sama bagi aku. 2 hari lepas kakak aku datang umah. so..dengan 4 orang budak kecil yang nakal dan aktifnya umpama baru lepas minum red bull, bayangkan keadaan rumah aku yang sebenarnya tak berapa nak kemas tuh...hahhahaa....

Perjalanan manuskrip ke 2 agak slow. itulah padahnya kalau lama berenti menulis. enjin tak mau panas-panas. laptop yang rosak dah ok semula, sepatutnya tak ada masalah tapi bila bukak aku lebih banyak merenung skrin dan berangan dari menaip...PARAH...aku takut dateline oktober nih pun aku langar jugak...tak boleh jadi...apa2 pun mesti siap.

Sekarang ni pun, aku asyik penat jer...penat badan, penat otak...yerlah...asyik berulang alik ke ipoh…

kejo yeop kejo...

Image
salam...
Hari ini aku mahu menyahut cabaran yang dilemparkan oleh Lynn Dayana setiap kali dia menelefon aku. Iyalah...setiap kali telefon atau text...mesti dia cakap berapa page dia dapat buat hari ini...
aku yang mendengar berasap telinga ajelah. Dahlah laptop buat hal...aku pulak tak suka menulis sebab akhirnya aku sendiri tak akan faham apa yang aku tulis. al maklumlah tulisan aku tersangat cantiknya. lagipun semenjak 2 menjak ni aku bz jer dengan keja. dahlah kena latihan kawad 2x seminggu. balik rumah manuskrip tengok aku...aku pulak pejam mata. tak boleh jadi nih.
sekarang ni aku dalam proses menghabiskan manuskrip ke dua. hahhah...aku target bulan Feb siap tapi kantoi. kali ini aku akan siapkan sebelum bulan oktober....Lynn...tengoklah...aku akan kejo ko...

cantik pada mata yg memandang

Usah terkejut kalau ada orang melahirkan rasa hatinya pada anda, sedangkan anda merasakan tiada apa-apa istimewanya anda. Begitulah hebat dan misterinya kehidupan. Ukuran manusia tentang kecantikan dan ketampanan memang tidak pernah sama. Ada orang mabuk dengan seseorang sedangkan menurut pandangan orang lain, wajah semacam itu tidak patut dimabuk-mabukkan. Misterinya suara hati memang sukar dibaca. Tidak ada sebarang alat untuk mengukur makna cantik atau tampan pada seseorang. Ukuran cantik atau tampan ini sentiasa berlainan antara seseorang dengan seorang yang lain. Maka itu, usah hairan jika seseorang wanita dinobatkan sebagai ratu dunia, padahal ramai lagi wanita di pejabat kita yang kita rasakan mengatasi kecantikan ratu itu. Begitu juga, mungkin ada wanita di kampung kita, kita rasakan lebih cantik daripada para model yang popular. Sebab apa? Sebab persepsi kecantikan tidak pernah sama antara manusia. Ada orang anggap hidung yang sedikit mancung sebagai cantik, ada orang tidak.

bacalah....

Image
If you're mad with someone, and nobody's thereto fix the situation... You fix it.
Maybe today, that person still wants to be your friend . And if u don't,tomorrow can be too late.

If you're in love with somebody , but that person doesn't know... tell her/him.
Maybe today,that person is also in love with you .
And if you don't say it, tomorrow can be too late. If you still love a person that you think hasforgetten you... tell her/him.
Maybe thatperson have always loved you. And if you don't tell her/him today ,tomorrow can be too late.

If you need a hug of a friend... ask her/him for it.
Maybe they need it more than you do. And if you don't ask for it today, tomorrow can be too late.

If you really have friends who you appreciate... tell them.
Maybe they appreciate you as well.That if you don't and they leave or go far awaytoday , tomorrow can be too late.

If you love your parents, and never had the chance to show them... do it.
Maybe you have them there to sh…

Stupid Q. clever Answer

BOY : May I hold your hand?
GIRL : No thanks, it isn't heavy.

GIRL : Say you love me! Say you love me!
BOY : You love me...

GIRL : If we become engaged will you give me a ring??
BOY : Sure, what's your phone number??

GIRL : I think the poorest people are the happiest.
BOY : Then marry me and we'll be the happiest couple

GIRL : Darling, I want to dance like this forever.
BOY : Don't you ever want to improve??

BOY : I love you and I could die for you!
GIRL : How soon??

BOY : I would go to the end of the world for you!
GIRL : Yes, but would you stay there??

SHARON : Have you ever had a hot passionate, burning kiss??
TRACY : I did once. He'd forgotten to take the cigarette out of His mouth.

MAN : You remind me of the sea.
WOMAN : Because I'm wild, romantic and exciting?
MAN : NO, because you make me sick.

WIFE : You tell a man something, it goes in one ear and come s out Of the other.
HUSBAND : You tell a woman something: It goes in both ears and Comes out of
the mouth.

MARY : John say…

lazatnya

Image
Ish...sedapnya...bayangkan anda sedang menikmatinya.....Aku pula semasa menaip n3 ni sudah merasa kecur air liur

comel budak nih...

Image
Ni anak saudara aku...3 hari lepas genap 2 tahun...walupun masih terlalu muda tapi dia merupakan big boss kat rumah. segala apa yang dia nak kena bagi n turutkan. Masih pelat bercakap. Aku ni dipanggil ajan (Mak jang). Takut gelap. takut kena tinggal. asal aku n emak @ adik pakai tudung...dia siap tunggu depan pintu. Sebelum ke mana-mana kena bawak dia ronda dulu...hihihi..macam perangai aku masa kecil2 dulu je....rumah aku setiap hari seperti dilanggar garuda. dalam kes ini, dialah garuda tu. Senakal-nakal dia, tapi aku tak dapat membayangkan hidup tanpa dia....

apa ada pada nama

Salam... Violet & Dhiya. Itulah nama aku sekarang....Violet tu nama yang aku gunakan sejak setahun yang lalu...iyalah semasa aku mula-mula belajar blogging membloging ni...(ish...betul ke ayat nih?) Secara jujurnya aku pun tak tahu kenapalah aku terfikir nak menamakan diri aku ni Violet. tak kena langsung dan tak menggambarkan diri aku yang sebenarnya. Hingga sekarang aku masih ketawa memikirkan nama yang satu ni. hai...kenapalah tergamak aku guna nama yang berbunga itu. Entahlah yang pasti nama itu sebagai satu cubaan sahaja untuk aku menghasilkan blog. Aku ingatkan bila sudah siap nanti aku akan edit dan menggunakan nama lain. tup tup tak dapat...@ aku yang tak reti? Apa pun nama violet kekallah sehingga sekarang. " hang ni nampak brutal napa pilih nama bunga2 tuh?" Tulah soalan yang sering membuatkan aku terkedu. kadang kala naik malu jugak bila memberitahu add blog aku... hahah..aku tahulah..dulu gelaran aku kat universiti, The Rock sebab aku minat tengok wrestling tap…

Quotes: Friendship

"A friend is someone who will walk the long way when you don't want to hop the fence." "No distance of place or lapse of time can lessen the friendship of those who are thoroughly persuaded of each other's worth." "I loved him like no other man; I did not love his laugh. I did not love his smile. I did not need his touch. But, the one thing I needed from him was for him to always be there." "If I was blind, you would make me see. If I was deaf, you would make me hear; and if I was dumb, a word would come out of the boundaries of my lips." "Though miles may lie between us, we're never far apart, for friendship doesn't count the miles, it's measured by the heart." People come into our lives and walk with us a mile, and then because of circumstance they only stay a while. They serve a need within the days that move so quickly by, and then are gone beyond our reach, we often wonder why. God only knows the reason that we meet…